Gerdab.IR | گرداب

برچسب‌گذاری محتوای هوش مصنوعی در آمریکا اجباری می‌شود؟

برچسب‌گذاری محتوای هوش مصنوعی در آمریکا اجباری می‌شود؟
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

قانون انتشار هوش مصنوعی آمریکا به دنبال مقابله با اطلاعات گمراه‌کننده احتمالی است که این فناوری در حال ظهور ایجاد می‌کند.

به گزارش گرداب، قانون انتشار هوش مصنوعی که توسط نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، ریچی تورس رونمایی شده است، به دنبال این است که یک برچسب به همه خروجی‌های هوش مصنوعی اضافه شود.

این طرح به دنبال مقابله با انتشار اخبار گمراه‌کننده از طریق هوش مصنوعی است. این قانون به دنبال اجباری شدن برچسب‌گذاری تصاویر، ویدیوها، متون، صوت‌ها و هر نوع محتوای دیگر است که توسط هوش مصنوعی تولید شده باشد.

عضو مجلس نمایندگان تورس می‌گوید: «هوش مصنوعی که انقلابی‌ترین فناوری زمان است، این ظرفیت را دارد که تبدیل به یک سلاح کشتار جمعی در اطلاعات گمراه‌کننده، تخرب و برهم زدن نظم عمومی شود. هم کمتر از اندازه قانون‌گذاری هوش مصنوعی خطرناک است و هم بیش از اندازه قانون‌گذاری آن. ساده‌ترین کار این است که محتوای هوش مصنوعی آشکار باشد. تمام محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باید خود را به عنوان تولیدشده توسط هوش مصنوعی افشا سازد. افشاسازی به‌هیچ‌گاه یک گلوله جادویی نیست [که تمام مشکلات را حل کند] بلکه شروعی عاقلانه است برای مسیر طولانی به سمت قانون‌گذاری این حوزه».

برطبق این لایحه کمیسیون فدرال تجارت ابزار‌هایی قانونی برای مقابله با رفتار فریبنده یا نامناسب استفاده از هوش مصنوعی خواهد یافت و مجازات مدنی برای تخلفات وضع خواهد کرد.

منبع: nextGov