Gerdab.IR | گرداب

هشدار مقام برجسته فضای مجازی کانادا:

هوش مصنوعی می‌تواند برای حمله سایبری و اخبار جعلی به کارگرفته شود

هوش مصنوعی می‌تواند برای حمله سایبری و اخبار جعلی به کارگرفته شود
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲

مقام برجسته فضای مجازی کانادا هشدار می‌دهد که هکر‌ها و ناشران اخبار جعلی و پروپاگاندا می‌توانند از فناوری هوش مصنوعی برای مقاصد شوم خود استفاده کنند.

به گزارش گرداب، مقام برجسته فضای مجازی و امنیت سایبری کانادا به خبرگزاری رویترز گفت که نخستین شواهد حاکی از این است که انقلاب فناوری جدید سیلیکون، ولی و ظهور هوش مصنوعی، مورد استفاده مجرمان سایبری قرار گرفته است. او می‌گوید هکر‌ها و مروجان اخبار جعلی در حال به‌کارگیری هوش مصنوعی هستند تا نرم‌افزار‌های مخرب بسازند، حملات فیشینگ متقاعدکننده ترتیب دهند و در فضای مجازی اخبار غیرواقعی و گمراه‌کننده را ترویج کنند.

سامی خوری (Sami Khoury) مدیر مرکز امنیت سایبری کانادا در گفتگو با رویترز می‌گوید که سازمان او متوجه شده است که هوش مصنوعی در «حملات فیشینگ یا نوشتن ایمیل‌های فیشینگ به‌گونه‌ای دقیق‌تر، در کدنویسی مخرب و در اطلاعات گمراه‌کننده و جعلی به‌کارگرفته شده است».

در ماه‌های اخیر چندین نهاد ناظر و رگولاتوری از کشور‌های مختلف گزارش‌ها و هشدار‌هایی درباره خطرات احتمالی هوش مصنوعی هشدار داده‌اند؛ به‌خصوص برنامه‌های پردازش زبان که به سرعت پیشرفت‌کردند و به عنوان مدل‌های زبان بزرگ (LLMs) شناخته می‌شوند. این برنامه‌ها حجم زیادی از داده را دریافت می‌کند و گفتگو، سند یا خروجی متقاعدکننده دیگری تولید می‌کند.

منبع: رویترز