Gerdab.IR | گرداب

حذف محتوای نامناسب پس از ۱۲ دقیقه در استرالیا

حذف محتوای نامناسب پس از ۱۲ دقیقه در استرالیا
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲

یک ویدیو توهین‌آمیز به نوجوان استرالیایی که در اینستاگرام تنها ۱۲ دقیقه پس از گزارش به رگولاتور ایمنی فضای مجازی استرالیا، حذف شد.

به گزارش گرداب، ویدیویی که در آن در محیط مدرسه دانش‌آموزان یک کودک را به شدت کتک می‌زدند، تنها ۱۲ دقیقه پس از این که به رگولاتور ایمنی در فضای مجازی استرالیا گزارش داده شد، حذف شد. این یکی از سریع‌ترین موارد حذف محتوای نامناسب در فضای مجازی است.

رگولاتور ایمنی فضای مجازی استرالیا با نام اختصاری eSafety یکی از پیشگامان حوزه مدیریت فضای مجازی است. جولی اینمان گرانت (Julie Inman Grant) در یک کنفرانس اعلام کرد که این رگولاتوری هدف خود را برخورد قاطع با محتوای نامناسب در فضای مجازی گذاشته است.

وظیفه این رگولاتور حفاظت از کاربران استرالیایی در شبکه‌های مجازی است وقتی که پلتفرم‌های دیجیتال در زمینه حذف محتوای نامناسب کوتاهی کرده باشند.

رگولاتوری ایمنی فضای مجازی استرالیا در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد. قانون ایمنی آنلاین از سال ۲۰۲۲ اجرایی می‌شود و به رگولاتور اجازه می‌دهد که به شبکه‌های اجتماعی دستور دهد محتوای برچسب‌گذاری شده را به سرعت حذف کند. در صورت عدم حذف محتوا در ۲۴ ساعت، شبکه‌های اجتماعی با خطر جریمه روبرو خواهند شد.