Gerdab.IR | گرداب

سانسور حقیقت در پلتفرم ایکس

سانسور حقیقت در پلتفرم ایکس
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲

پست میلیونی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در شبکه اجتماعی X محدود شد.

به گزارش گرداب، پست میلیونی حساب Khamenei.ir در شبکه اجتماعی X که به همراه فیلمی از فرار صهیونیست‌ها بود، توسط این شبکه اجتماعی آمریکایی محدود شد.

رهبر انقلاب با تاکید بر رفتنی بودن رژیم غاصب به جنایات این رژیم واکنش نشان داده بودند. این مطلب که همزمان با عملیات رزمندگان جبهه مقاومت در سرزمین‌های اشغالی منتشر شده بود، مورد استقبال بسیار گسترده کاربران جهانی قرار گرفته بود.

رهبر انقلاب اسلامی چهار روز قبل از عملیات طوفان الاقصی در دیدار سفرای کشور‌های اسلامی و میهمانان نشست وحدت اسلامی درباره ریشه‌کن شدن سرطان رژیم صهیونیستی در کل منطقه به دست مردم فلسطین و نیرو‌های مقاومت تاکید کرده بودند. این مطلب بیش از ۴ میلیون بازدید داشت.

حال این شبکه اجتماعی آن را هاید یا مخفی کرده است و امکان پسند واظهارنظر را گرفته است. سانسوری که بار دیگر استاندارد‌های دوگانه و دروغ‌گویی این شبکه اجتماعی غربی را به جهانیان ثابت کرد.

شبکه اجتماعی X یا توییتر سابق بار‌ها به همدستی با رژیم صهیونیستی متهم شده است. پیش از این اسناد منتشر شده ثابت کرده بود که الگوریتم‌های تولید و انتشار در این شبکه به گونه‌ای است که هشتگ‌های مرتبط با فلسطینی‌ها را بایکوت می‌کند و اجازه ترند شدن به آن‌ها نمی‌دهد.

سانسور محتوای رهبر انقلاب اسلامی از سوی این پلفترم و جلوی رواج آن را گرفتن، نمونه بارز نقض آزادی بیان است.

ایلان ماسک مالک این شبکه اجتماعی در توییتی با اشاره به این سانسور صورت گرفته اعلام کرد که موضع رهبر جمهوری اسلامی ایران، واضحاً حذف اسرائیل است و این قابل قبول نیست. او بدون محکوم کردن جنایت‌های صورت‌گرفته در طی ۷۵ سال اشغالگری توسط رژیم صهیونیستی، دو طرف درگیری را به پیدا کردن راهکاری جدید دعوت کرده است.