Gerdab.IR | گرداب

دستور گوگل به تلگرام برای مسدود کردن صفحات مقاومت

دستور گوگل به تلگرام برای مسدود کردن صفحات مقاومت
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲

دستورالعمل‌های گوگل پلی تلگرام را مجبور کرده تعدادی از کانال‌های مرتبط با مقاومت از دسترس خارج کند.

به گزارش گرداب، از چند شب گذشته کانال‌های رسمی جنبش مقاومت حماس و گردان‌های القسام برای کاربرانی که از تلگرام نسخه گوگل پلی استفاده می‌کردند، غیرقابل دسترس شدند.
تلگرام در بیانیه‌ای گفت: «برخی از کانال‌هایی که دنبال می‌کنید ممکن است به دلیل دستورالعمل‌های گوگل پلی در نسخه تلگرام شما از دسترس خارج شوند». تلگرام مدعی است که این کانال در پلتفرم‌های دیگر در دسترس است.

مدیرعامل تلگرام چند هفته پیش اعلام کرده بود که به هیچ‌وجه نمی‌گذارد تلگرام هدف سانسور قرار بگیرد و محتوای مربوط به جنگ را از تلگرام حذف نمی‌کند. او گفته بود: «کانال‌های تلگرام یک منبع منحصربه‌فرد از اطلاعات دست اول برای محققان است و کار حقیقت‌سنجان را راحت می‌کند». او همچنین گفته بود که از زمان شروع جنگ طوفان الاقصی صد‌ها هزار کاربر جدید به این پلتفرم پیوسته‌اند.

اتحادیه اروپا نیز در روز‌های اخیر روند سخت‌گیرانه‌ای اتخاذ کرده است و به اسم آزادی بیان سانسور می‌کند. اتحادیه اروپا به پلتفرم‌های شبکه اجتماعی هشدار داده است که مطالب مربوط به حماس و در حمایت از جنبش مقاومت فلسطین باید حذف شود. اتحادیه اروپا به ایلان ماسک، مالک پلتفرم X (توییتر سابق) ۲۴ ساعت فرصت داده بود تا نسبت به آنچه آن‌ها اطلاعات نادرست می‌خوانند، پاسخگو باشد.

در نتیجه تهدید اتحادیه اروپا، ایلان ماسک اقدام به حذف حساب‌های وابسته به حماس از این پلتفرم کرد و در سیاست‌های خبری خود تجدید نظر می‌کند. آزادی بیان غربی‌ها روزبه‌روز بی‌اعتبارتر از قبل می‌شود.