Gerdab.IR | گرداب

فشار شدید کشور‌های غربی به تیک‌تاک برای سانسور صدای حامیان فلسطین

فشار شدید کشور‌های غربی به تیک‌تاک برای سانسور صدای حامیان فلسطین
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲

با موضع‌گیری هرچه بیشتر نسل جدید در کشور‌های غربی در حمایت از فلسطین، هراس زیادی به دل دولتمردان این کشور‌ها افتاده است.

به گزارش گرداب به نقل ازبلومبرگ مدیر اجرایی تیک‌تاک، شو چیو (Shou Chew) به تازگی با بیش از ۴۰ مدیر کسب‌وکار دیدار کرده است که بسیاری از آن‌ها مدیرانی مطرح در حوزه فناوری بودند و از تیک‌تاک خواستند «موضع خنثی‌تری» در برابر نسل‌کشی در نوار غزه اتخاذ کنند.

در این دیدار همچنین سایر مدیران اجرایی تیک‌تاک و چندین شریک سرمایه‌گذاری این شبکه اجتماعی حضور داشتند و به گفته آنتونی گلدبلوم از شرکای تجاری تیک‌تاک، نامه‌ای به امضای ۹۰ متخصص رسید که از تیک‌تاک درخواست می‌کرد بر تعهد خود مبنی بر «جلوگیری از آسیب» پایدار بماند.

امضاکنندگان این نامه نگران بودند که این اپ به خاطر رواج محتوای «یهودستیزانه» این تعهد خود را زیر پا گذاشته است.

تیک‌تاک وجود هرگونه سوگیری سیاسی در الگوریتم برنامه خود را انکار می‌کند. در یک نشست خبری نماینده تیک‌تاک گفت: «توجه به مسئله فلسطین در میان جوان‌ها بسیار قبل از این که تیک‌تاک وجود داشته باشد، رواج داشته است. حمایت از اسرائیل در مقایسه با همدردی با فلسطین مدتهاست که در بین جوانان آمریکایی کمتر بوده است. این مسئله توسط داده‌های موسسه گالوپ از نسل جدید از سال‌های ۲۰۱۰ به بعد نشان داده شده است؛ بسیار قبل از این که تیک‌تاک به وجود بیاید».

این فشار‌ها برای ساکت کردن صدای حامیان فلسطین از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی وجود داشته است. شبکه‌های اجتماعی امروز به محل پروپاگاندا و جنگ رسانه‌ای ضدفلسطینی تبدیل شده است که برای توجیه جنایات اسرائیل در نوار غزه تولید محتوا می‌کنند.

کمپین‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها برای تغییر چهره این رژیم جنایتکار میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند و با برترین افراد در حوزه‌های فناوری، رسانه و امور مالی ارتباط می‌گیرند.

رژیم اشغالگر برای نگرانی از اعتراضات داخلی نیز رسانه‌های خبری مانند المیادین را از ارائه گزارش در مناطق اشغال‌شده منع کرده است و اعلام کرده فعالیت‌های این خبرگزاری تصویر این رژیم را «به خطر می‌اندازد».

موسسه DeclassifiedUk با بررسی سرتیتر چندین روزنامه اصلی غربی به این نتیجه رسیده که «مکانیسم روزنامه‌های غربی» از فلسطینی‌ها انسان‌زدایی می‌کند و مرگ و زندگی آن‌ها به عنوان اموری عادی و روتین به تصویر کشیده می‌شود.