Gerdab.IR | گرداب

کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا: تیک‌تاک باید مسدود شود

کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا: تیک‌تاک باید مسدود شود
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲

نیکی هیلی عضو حزب جمهوری‌خواه این شبکه اجتماعی را مقصر ضدیهودی شدن نسل جدید آمریکا دانست.


به گزاش گرداب، نیکی هیلی کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که ما باید هر چه زودتر تیک‌تاک را مسدود کنیم.

در سال‌های اخیر شبکه اجتماعی تیک‌تاک توانسته پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در آمریکا شود، اما مقامات این کشور به خاطر این که این شرکت ریشه‌ای چینی دارد به مقابله شدید با آن پرداختند. در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ تیک تاک به خطر امنیت ملی آمریکا تبدیل شده بود؛ اما عدم همراهی دموکرات‌ها باعث شد که در آن زمان یک وفاق ملی در آمریکا علیه تیک‌تاک رخ ندهد.

اما در دولت بایدن نیز شاهد افزایش فشار‌ها به تیک‌تاک بودیم و مدیرعامل این شرکت در جلسه سنای آمریکا حضور پیدا کرد و نسبت به اتهامات وارده از خود دفاع کرد. چندین ایالت آمریکا به دنبال مسدود کردن تیک‌تاک هستند و مقامات آمریکایی از جمله مدیران اف‌بی‌آی و ان‌اس‌ای بار‌ها تیک‌تاک را خطر امنیت ملی آمریکا خواندند.

اما تا پیش از وقایع اخیر در فلسطین و نسل‌کشی جدید صهیونیست‌ها، جمهوری‌خواهان آمریکا چندان با دولت همسو نبودند و دموکرات‌ها را به نقض آزادی بیان متهم می‌کردند. حالا با شعله‌ور شدن اعتراضات در آمریکا علیه رژیم اشغالگر قدس، جمهوری‌خواهان آمریکایی که به‌طور سنتی حامی اسرائیل هستند، خواهان مسدود شدن و برخورد با تیک‌تاک هستند.

تیک‌تاک در دوماه اخیر هدف شدیدترین فشار‌های سیاسی قرار گرفته و بار‌ها از این پلتفرم خواسته شده جلوی رواج محتوای طرفدار فلسطین گرفته شود و در این پلتفرم نیز مانند اینستاگرام و فیسبوک، سانسور شدید برقرار شود.

نیکی هیلی در جدیدترین فشار سیاسی علیه تیک‌تاک در مناظره‌های انتخاباتی جمهوری‌خواهان گفت باید یکبار برای همیشه تیک‌تاک را مسدود کنیم. او دلیل این کار را این معرفی کرد که هر ۳۰ دقیقه‌ای که مخاطب تیک‌تاک ببیند، ۱۷ درصد یهودستیزتر می‌شود.