Gerdab.IR | گرداب

انتقام‌جویان سایبری دستگاه‌های اینترنت اشیاء صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند

انتقام‌جویان سایبری دستگاه‌های اینترنت اشیاء صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲

یافته‌های شرکت آمریکایی دراگوس نشان می‌دهد این گروه سایبری به وعده خود مبنی بر هدف قرار دادن شرکت‌های فناوری صهیونیستی عمل کرده است.

به گزارش گرداب، شرکت امنیت سایبری دراگوس (Dragos) اعلام کرده که در طی جنگ اخیر رژیم صهیونیستی با مردم فلسطین عملیات‌های متعددی را از گروه‌های مختلف هکری و هکر‌های اجتماعی شناسایی کرده است.

در این گزارش به خصوص به گروه هکری انتقام‌جویان سایبری (The Cyber Av۳ngers) پرداخته شده که جز نخستین گروه‌هایی بودند که از ماه سپتامبر ادعا کردند توانسته‌اند سامانه‌های شبکه راه‌آهن اسرائیل را مختل کنند.

به گزارش دراگوس چند هفته بعد در ابتدای ماه اکتبر ۲۰۲۳ این گروه سایبری دوباره مدعی شد که توانسته شبکه برق اسرائیل و شهری کوچک در این سرزمین اشغال‌شده را با اختلال روبرو سازد. در همین زمان انتقام‌جویان سایبری اعلام کردند که شرکت‌های فناوری رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهند.

چندی پیش نیز مقامات آمریکایی مدعی شده بودند این هکر‌ها توانسته‌اند به دستگاه‌های فناوری عملیاتی زیرساخت‌های آب این کشور نفوذ کنند. شرکت دراگوس با بررسی این مسئله متوجه شد که هکر‌های انتقام‌جویان سایبری به شکل موفق توانسته‌اند دستگاه‌های کنترل‌کننده انیترونیکس (Unitronics) در حوزه آب را هک کنند.

انیترونیکس یک شرکت تولید فناوری است که در فلسطین اشغالی مستقر است. این شرکت در حوزه‌های مختلف از مواد غذایی گرفته تا مواد شیمیایی محصولات خودکار و سامانه‌های اتوماسیون به فروش می‌رساند. حمله به دستگاه‌های این شرکت در آمریکا به نوعی جنگ با رژیم صهیونیستی قلمداد شد.

عامل نفوذ اولیه هنوز به طور کامل شناخته نشده است، اما شرکت دراگوس مظنون است که انتقام‌جویان سایبری از تکنیک‌های اساسی برای اسکن اینترنت، شناسایی دستگاه‌های انیترونیکس در دسترس استفاده کرده و سپس با استفاده از اعتبارنامه‌های پیش‌فرض، که می‌توان آن‌ها را در دفترچه‌های راهنمای عملیاتی Unitronics آنلاین یافت، سعی کرد وارد سیستم شود.