Gerdab.IR | گرداب

بسیاری از نوجوان‌ها به شکل مداوم در شبکه‌های اجتماعی هستند

بسیاری از نوجوان‌ها به شکل مداوم در شبکه‌های اجتماعی هستند
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲

تحقیقات موسسه Pew نشان می‌دهد که از هر پنج نوجوان آمریکایی یک نفر می‌گوید که تقریبا همیشه در تیک‌تاک یا یوتیوب به سر می‌برد و نیمی از نوجوانان این کشور تقریبا همیشه در فضای مجازی است.

به گزارش گرداب، این گزارش تصویری از نسل جدید ارائه می‌کند که بیش از هر چیز زندگی آن‌ها به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گره خورده است. مسئله‌ای که چالش‌ها و فرصت‌های متعددی را با خود به همراه دارد.

موسسه تحقیقاتی Pew در جدیدترین نظرسنجی خود در زمینه نوجوانان و فناوری با پرسش از ۱,۴۵۳ کودک آمریکایی ۱۳-۱۷ ساله در فضای مجازی متوجه شد که میزان استفاده از اینترنت در این قشر مشابه سال گذشته است، اما نسبت به سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ افزایش چشمگیری دارد. عمده نتایج این تحقیق عبارت‌اند از:

- تقریباً نیمی از نوجوانان می‌گویند که «تقریباً به‌طور مداوم» از اینترنت استفاده می‌کنند. این میزان مشابه آمار سال گذشته است، اما نسبت به سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ حدوداً دو برابر شده است.
- از هر ۱۰ نوجوان آمریکایی ۹ نفر از یوتیوب استفاده می‌کند که باعث می‌شود این پلتفرم ویدیو محبوب‌ترین رسانه اجتماعی برای نوجوانان قلمداد شود. ۷۱ درصد از آن‌ها هر رزو یک بار یا بیشتر از یوتیوب استفاده می‌کند.
- بسیاری از نوجوانان در این کشور از تیک‌تاک استفاده می‌کنند (۶۳ درصد) و پس از آن اسنپ‌چت (۶۰ درصد) و اینستاگرام (۵۹ درصد) قرار دارند. اما استفاده از فیسبوک (۳۳ درصد) و توییتر (۲۰ درصد) در حال کاهش است.
- ۱۶ درصد از نوجوانان آمریکایی گفته‌اند که «به‌طور مداوم» در یوتیوب، ۱۷ درصد در تیک‌تاک، ۱۴ درصد در اسنپ‌چت و ۸ درصد در اینستاگرام هستند.

تحقیقی دیگر که توسط موسسه گالوپ صورت گرفت نشان می‌دهد که نوجوانان به‌طور میانگین روزانه ۴.۸ ساعت در فضای مجازی به سر می‌برند.

به گزارش گالوپ ۵۱ درصد از نوجوانان آمریکایی حداقل ۴ ساعت در روز را به شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند. نوجوانان بزرگ‌تر بیشتر از بقیه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
ویژگی‌های شخصیتی نوجوانان و محدودیت‌های والدین، اصلی‌ترین عوامل در استفاده نوجوانان از فضای مجازی است.