Gerdab.IR | گرداب

نتیجه یک حسابرسی دولتی:

سازمان‌های فدرال آمریکا مقررات هوش مصنوعی را زیرپا می‌گذارند

سازمان‌های فدرال آمریکا مقررات هوش مصنوعی را زیرپا می‌گذارند
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲

نتیجه یک حسابرسی از ادارات و آژانس‌های دولتی ایالات متحده نشان می‌دهد که اکثر آن‌ها از قوانین و مقررات هوش مصنوعی تبعیت نمی‌کنند. پنتاگون نیز به‌طور کلی از اجرای مقررات معاف است.

به گزارش گرداب، دفتر مسئولیت‌پذیری دولتی (GAO) آمریکا که بر عملکرد شاخه‌های قانونی و حقوقی دولتی نظارت می‌کنند، نحوه استفاده فعلی از هوش مصنوعی را در ۲۳ آژانس فدرال در این کشور بررسی کرده است.

این حسابرسی نشان داد که اکثر آن‌ها برای رسیدگی به خطرات آماده نیستند. به عنوان مثال، هیچ دستورالعمل دولتی در مورد نحوه دستیابی و استفاده آژانس‌ها از هوش مصنوعی وجود ندارد. حسابرسان در این گزارش می‌گویند که بدون چنین راهنمایی‌هایی، آژانس‌ها نمی‌توانند به طور مداوم هوش مصنوعی را مدیریت کنند.

به طور کلی، حدود ۱۲۰۰ مورد استفاده از هوش مصنوعی و برنامه‌ریزی برای استفاده از آن توسط ۲۰ آژانس گزارش شده است، در حالی که سه سازمان هیچ موردی را گزارش نکرده‌اند. ناسا بیشترین تعداد موارد استفاده را گزارش کرده و پس از آن وزارت بازرگانی این کشور قرار دارد.

این دفتر حسابرسی می‌گوید: «کاربرد‌های گزارش شده ناسا شامل تجزیه و تحلیل داده‌های دوربین‌ها و رادار برای شناسایی فعالیت‌های مرزی، تجزیه و تحلیل عکس‌های هواپیما‌های بدون سرنشین و هدف‌گیری نمونه‌های علمی برای مریخ‌نوردان سیاره‌ای بود».

این حسابرسی استفاده از هوش مصنوعی را در سال مالی ۲۰۲۲ پوشش داد. اکثر موارد گزارش‌شده در مرحله برنامه‌ریزی بوده و هنوز در حال تولید یا در حال حاضر مورد استفاده قرار نگرفته اند. تنها در حدود ۲۰۰ مورد آژانس‌ها گزارش دادند که در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

به گفته GAO، ۱۰ آژانس از ۲۳ آژانس، تمام الزامات هوش مصنوعی خاص سازمان خود را اجرا کردند. ۱۲ مورد برخی را اجرا کردند، اما نه همه را، و یک سازمان - وزارت دفاع - از اجرای الزامات معاف بود.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به رشد سریع قابلیت‌ها و پذیرش گسترده هوش مصنوعی، دولت فدرال باید تدابیری برای مدیریت پیچیدگی‌ها، خطرات و پیامد‌های اجتماعی هوش مصنوعی داشته باشد.»