تسویه برای لاپوشانی همکاری با کلاهبرداران توسط اپل

تسویه برای لاپوشانی همکاری با کلاهبرداران توسط اپل
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲

اپل مجبور به تسویه شکایتی شد که براساس آن این شرکت را متهم می‌کرد از سوءاستفاده کلاهبرداران از کارت‌های هدیه آگاه بوده و به آن‌ها اجازه داده پول‌های سرقت شده را برای خود نگه دارند.

به گزارش گرداب به نقل از رویترز، طبق اسناد دادگاهی فدرال در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا، اپل و شاکیان پس از همکاری با یک واسطه درباره محتوا و شرایط تسویه به توافق رسیدند. آن‌ها هم اکنون مشغول تهیه پیش نویسی از تسویه هستند تا برای تاییدیه اولیه به ادوارد داویلا قاضی دادگاه ارائه کنند.

در این نوع کلاهبرداری، مجرمان در تماس با قربانیان با ایجاد ترس و وحشت به آن‌ها القا می‌کردند تا برای پرداخت مالیات، صورتحساب بیمارستان، خدمات شهری، وثیقه و جمع آوری بدهی و ... کارت‌های هدیه اپ استور آیتونز را بخرند. در مرحله بعد به قربانیان گفته می‌شد تا کد پشت کارت‌ها را به اشتراک بگذارند. این درحالی است که در پیام هشداری پشت کارت‌های هدیه اپل نوشته شده بود: رمز (کد) خود را با افراد ناشناس به اشتراک نگذارید.

طبق شکایت ثبت شده، اپل به طور معمول فقط ۷۰ درصد مبالغ سرقت شده را به حساب بانکی کلاهبرداران واریز و ۳۰ درصد بقیه را به عنوان کمیسیون برای خود نگه می‌دارد.

طبق اطلاعات موجود قربانیان این کلاهبرداری صد‌ها میلیون دلار از دست داده اند.

شاکیان شامل شهروندان آمریکایی بودند که از سال ۲۰۱۵ تا ۳۱ جولای ۲۰۲۰ میلادی کارت‌های هدیه در آیتون یا اپ استور را خریده بودند و رمز‌های آن‌ها را در اختیار کلاهبرداران قرار بودند، اما اپل پول آن‌ها را پس نداده بود.