Gerdab.IR | گرداب

دسترسی هکر‌ها به داده‌های شخصی مردم برزیل

دسترسی هکر‌ها به داده‌های شخصی مردم برزیل
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲

داده‌های شخصی میلیون‌ها شهروند برزیل در اختیار هکر‌ها قرار گرفته است.

به گزارش گرداب، خبرگزاری امنیت سایبری سایبرنیوز (Cybernews) مدعی است که مقدار حیرت‌انگیزی از داده‌های شخصی شهروندان برزیلی در اختیار هکر‌ها قرار دارد. این محققان با استفاده از Elasticsearch به این نتیجه رسیده‌اند. Elasticsearch ابزاری برای جستجو، تحلیل و تجسم‌بخشی به حجم عظیمی از داده است.

داده‌های افشاشده به شرکت یا سازمان خاصی مرتبط نیست و سایبرنیوز منبع نشت داده را شناسایی نکرده است.

این خوشه داده‌ها که بر روی یک سرور ابری قرار دارد شامل داده‌هایی است که حاوی اسامی، تاریخ تولد، جنسیت و شماره مالیاتی است. این پایگاه داده شامل ۲۲۳ میلیون سوابق است که باعث این شائبه شده که احتمالا تمام جمعیت برزیل در معرض خطر قرار دارند و داده‌هایشان لو رفته است.

با وجود این که اکنون دیگر داده‌ها به شکل عمومی در اختیار همگان قرار ندارد، اما این حجم از داده‌های شخصی در دست هکر‌ها ممکن است در زمینه‌های نامناسب به کار گرفته شود و سبب‌ساز کلاهبرداری، سرقت هویت و جرایم سایبری هدفمند قرار گیرد.

سال گذشته نیز حدود ۲۳ ترابایت داده از حدود یک میلیارد نفر شهروند چین به همراه چندین میلیارد سوابق و فعالیت‌های پلیس شانگ‌های در اختیار هکر‌ها قرار گرفت. داده‌های ۱۰۵ میلیون شهروند اندونزی (شامل شماره هویتی، اسامی کامل، تاریخ تولد ...) پیش از این برای فروش قرار گرفته بود.