Gerdab.IR | گرداب

جریمه ۱۱ میلیون دلاری تیک‌تاک در ایتالیا

جریمه ۱۱ میلیون دلاری تیک‌تاک در ایتالیا
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳

کاربران این پلتفرم چالش‌های خطرناکی را اجرا می‌کنند.

به گزارش گرداب مقامات ایتالیا شبکه اجتماعی تیک‌تاک را به خاطر تشویق به انتشار ویدئو‌هایی که می‌تواند آسیب‌های جسمی و روانی به کاربران وارد کند جریمه کرد.

در بیانیه نهاد ناظر حوزه رقابت در این کشور (AGCM) آمده است که این جریمه پس از بررسی‌های یک‌ساله با تمرکز ویژه بر نحوه تأثیر منفی این پلتفرم بر خردسالان و گروه‌های آسیب‌پذیر اتخاذ شده است.

تحقیقات درباره الگوریتم‌های این پلتفرم تا حدی در واکنش به یک چالش مجازی به نام «زخم فرانسوی» است که در تیک‌تاک رواج پیدا کرد. این چالش کاربران را تشویق می‌کرد تا ویدئو‌هایی از زخم‌های صورت خود را به اشتراک بگذارند. این چالش باعث شد بسیاری از افراد برای شرکت در آن صورت خود را زخمی کنند.

در این بیانیه آمده است: «تیک‌تاک اقدامات کافی را برای جلوگیری از انتشار چنین محتوایی انجام نداده. این با خط‌مشی‌های اعلامی تیک‌تاک که مدعی است این پلتفرم فضایی امن را فراهم می‌کند در تعارض است».

همچنین ACGM گفت که خط‌مشی‌های این پلتفرم ناکافی هستند، زیرا در طراحی آن‌ها به اندازه کافی به آسیب‌پذیری‌های خاص نوجوانان توجه نشده است؛ آسیب‌پذیری‌هایی که ناشی از ویژگی‌های شناختی خاص این گروه سنی نظیر دشواری در تشخیص دروغ از واقعیت و تمایل به تقلید از رفتار گروهی است.

همچنین مقامات دولت ایتالیا انتقاداتی را به الگوریتم‌های پیشنهاد محتوای تیک‌تاک وارد دانستند و گفتند که این پلتفرم با شرطی کردن کاربران تلاش دارد درآمد‌های تبلیغاتی خود را افزایش دهد.