Gerdab.IR | گرداب

دردسر جدید تیک‌تاک؛ شکایت آمریکا به خاطر نقض حریم خصوصی

دردسر جدید تیک‌تاک؛ شکایت آمریکا به خاطر نقض حریم خصوصی
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۳

اقدامات علیه این شبکه اجتماعی در آمریکا شدت گرفته است.

به گزارش گرداب همزمان با اجماع هر دو حزب آمریکا برای تصویب قانونی که موجب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا در صورت حفظ مالکیت کنونی می‌شود، کمیسیون فدرال تجارت این کشور تحقیقاتی را درباره این شبکه اجتماعی آغاز خواهد کرد.

پولیتیکو گزارش کرد که این کمیسیون مدتی است تحقیقاتی را درباره نقض حریم خصوصی در این برنامه آغاز کرده است که در هفته‌های آتی می‌تواند به طرح شکایت یا مصالحه با تیک‌تاک منجر شود.

منابع آگاه به پولیتیکو گفتند که کمیسیون در حال بررسی ادعا‌هایی مبنی بر این است که تیک‌تاک و شرکت مالک چینی آن یعنی بایت‌دنس، کاربران را با منع دسترسی افراد در چین به داده‌های آن‌ها فریب داده و همچنین قانون حریم خصوصی کودکان را نقض کرده‌اند.

تیک‌تاک سال‌ها مورد انتقاد مقامات واشنگتن بوده است که نگران هستند این برنامه محبوب به مقامات چینی اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی آمریکایی‌ها را بدهد.

این نگرانی‌ها انگیزه چندین مورد تلاش برای فروش اجباری تیک‌تاک به شرکتی دیگر یا ممنوعیت این برنامه در آمریکا بوده است که تا کنون به نتیجه نرسیده‌اند.

طرح اخیر کنگره برای وادار کردن بایت‌دنس به فروش برنامه‌اش در مدت حداکثر شش ماه چندی پیش در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد و هم‌اکنون در صف بررسی در سنای آمریکا قرار دارد. طبق این طرح در صورت نفروختن تیک‌تاک به شرکتی دیگر، این برنامه در آمریکا مسدود می‌شود.