Gerdab.IR | گرداب

هکر‌ها اسناد داخلی پنج چشم را افشا کردند

هکر‌ها اسناد داخلی پنج چشم را افشا کردند
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳

این اسناد شامل اطلاعات حساس و ارتباطات داخلی است.

به گزارش گرداب، یک گروه هکری معروف اسناد طبقه‌بندی شده آنلاین دولت آمریکا و متحدانش را افشا کرد. طبق ادعای این گروه این اطلاعات از یک شرکت پیمانکار دولتی به سرقت رفته است.
گروه هکری IntelBroker اسنادی مرتبط با گروه اطلاعاتی پنج چشم را منتشر کرد. گروه پنج چشم متشکل از ۵ کشور آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزیلند بوده و بستری برای همکاری‌های مشترک اطلاعاتی در زمینه جاسوسی سایبری است.

شرکت Acuity که این اطلاعات از آن به سرقت رفته یک شرکت مشاوره فناوری است که ادعا می‌کند در زمینه‌هایی مانند نوسازی فناوری اطلاعات، DevSecOps، امنیت سایبری، تجزیه و تحلیل داده‌ها و پشتیبانی عملیات تخصص دارد.

بر اساس گفته IntelBroker این گروه اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای از جمله نام کامل، آدرس ایمیل دولتی و نظامی، شماره تلفن دفتر و شخصی و «ارتباطات محرمانه بین پنج چشم، ۱۴ چشم و متحدان ایالات متحده» را در اختیار دارد.

به گفته محققان سوابق و توانایی‌های گروه IntelBroker احتمال درست بودن این ادعا را بالا می‌برد، زیرا این گروه در گذشته توانسته عملیات‌های سطح بالایی را با موفقیت ترتیب دهد. در مارس ۲۰۲۳ آن‌ها پس از نفوذ به سامانه بیمه سلامت توانستند اطلاعات شخصی ۱۷۰ هزار نفر از جمله اعضای مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آوردند.

در نوامبر همان سال، آن‌ها اطلاعات حساسی را که ظاهراً از غول صنعتی آمریکا، جنرال الکتریک، به سرقت رفته بود را برای فروش تبلیغ کردند.

منبع: Infosecurity