Gerdab.IR | گرداب

آمریکا سخنگوی کتائب القسام را تحریم کرد

آمریکا سخنگوی کتائب القسام را تحریم کرد
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳

ابوعبیده مسئول امور رسانه‌ای و سایبری حماس است.

به گزارش گرداب، وزارت خزانه‌داری آمریکا ابوعبیده سخنگوی شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. این اقدام آمریکا در واکنش به فعالیت‌های ابوعبیده در فضای سایبری انجام شد.

آمریکا در بیانیه‌ای ابوعبیده را مسئول بخش نفوذ سایبری و فعالیت‌های رسانه‌ای گردان‌های قسام دانست و گفت که وی با همکاری نهاد‌هایی در ایران، سرور‌ها و دامنه‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی وب‌سایت رسمی کتائب القسام را فراهم کرده است.

اقدام آمریکا در تحریم مدیر رسانه‌ای گردان‌های شهید عزالدین القسام در حالی صورت می‌گیرد که به باور بسیاری از ناظران، جنبش حماس توانسته در عرصه رسانه با فعالیت به‌موقع و هوشمندانه، دست برتر را نسبت به رژیم صهیونیستی داشته باشد.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که هدف از وضع این تحریم‌ها ایجاد اختلال در توانایی حماس برای جنگ سایبری است. آمریکا همچنین دو نفر دیگر را به اتهام انتقال تسلیحات و فناوری پهپادی به حماس تحریم کرد.

در این بیانیه ادعا شده که نام واقعی ابوعبیده «حذیفة سمیر عبد الله الکحلوت» است. او دست‌کم از سال ۲۰۰۷ مسئولیت سخنگویی کتائب القسام را بر عهده دارد.