Gerdab.IR | گرداب

غافلگیری رژیم صهیونیستی از توانمندی‌های اطلاعاتی حماس

غافلگیری رژیم صهیونیستی از توانمندی‌های اطلاعاتی حماس
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳

اطلاعات افشا شده جدید نشان می‌دهد این رژیم ظرفیت‌های سایبری مقاومت را دست‌کم می‌گرفت.

به گزارش گرداب، روزنامه عبری «اسرائیل امروز» نوشت که پس از حمله ارتش اشغالگر اسرائیل به نوار غزه و یافتن برخی از سرور‌های زیرزمینی حماس و رایانه‌های متصل به آن‌ها، میزان توانایی‌های واقعی حماس در حوزه اطلاعاتی آشکار شده است.

این روزنامه افزود که توانایی‌های اطلاعاتی حماس مقامات اطلاعاتی رژیم اشغالگر اسرائیل را مبهوت کرد؛ به ویژه پس از کشف فعالیت‌های فزاینده حماس برای جمع‌آوری اطلاعات.
در گزارش این روزنامه عبری آمده است که رهبران رژیم اشغالگر معتقدند حماس تجهیزات و دانش فنی را از طریق ایران و حزب‌الله به دست آورده و مسئول اصلی بخش سایبری حماس نیز ایمن نوفل بود که در روز‌های ابتدایی جنگ به شهادت رسید.

طبق گفته این روزنامه، اطلاعات به دست آمده اخیر نشان می‌دهد ادعای سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی درباره شناخت کامل توانمندی‌های سایبری حماس تا چه اندازه غلط بوده است. این روزنامه فاش کرد که حماس موفق شد برای جمع‌آوری اطلاعات به برخی از دوربین‌های امنیتی کیبوتص‌های اطراف غزه نفوذ کند، بدون اینکه اشغالگران به سرعت آن را شناسایی کنند.

به گزارش این روزنامه عبری، حوزه جنگ سایبری عرصه دیگری است که توانایی‌های واقعی حماس پس از آغاز تجاوز به غزه ظاهر شد. در سال‌های اخیر، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی متوجه تلاش‌های زیادی برای هک کردن تلفن‌های همراه سربازان شده بود، اما نمی‌دانست که این‌ها تنها نوک کوه یخ جنگ سایبری حماس است؛ امری که به ادعای این روزنامه پس از دستیابی به برخی سرور‌های حماس مشخص‌تر شد.

به نوشته این روزنامه، ارتش اشغالگر متوجه شده است که بسیاری از حملات سایبری حماس در زمان وقوع کشف نشده‌اند.

در این گزارش با اشاره به اینکه اشغالگران عموماً تمایل به دست‌کم یا نادیده گرفتن توانایی‌های اطلاعاتی حماس دارند، آمده است که تصور می‌شد حماس یک سرویس اطلاعاتی جدی ندارد و حداکثر می‌تواند از دوربین‌های دوچشمی اطلاعاتی به دست آورد.

منبع: شبکه خبری قدس