Gerdab.IR | گرداب

افشای اطلاعات مأموران امنیتی اوکراین توسط هکر‌های روسی

افشای اطلاعات مأموران امنیتی اوکراین توسط هکر‌های روسی
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۳

یک گروه هکری روسی موسوم به «EvilWeb» اطلاعات شخصی مأموران سرویس امنیتی اوکراین را افشا کرد.

به گزارش گرداب، یک گروه هکری روسی موسوم به «EvilWeb» داده‌های حساس سرویس امنیتی اوکراین (SBU) را در اختیار عموم قرار داده است.

هکر‌ها با اعلام این رخنه در کانال تلگرام خود، اعلام کردند که پس از ماه‌ها کار به تمام بخش‌های سرویس امنیتی اوکراین نفوذ و آسیب‌پذیری‌های قابل توجهی را داخل آژانس آشکار کرده‌اند؛ این خبر توسط رسانه‌های روسی مانند «URA» گزارش شده است.

این گروه هکری به طیف گسترده‌ای از اطلاعات حساس از جمله پایگاه‌های داده، کلید‌های رمزگذاری، آدرس‌های آی‌پی (IP)، ایمیل‌ها و شبکه‌های سرور دسترسی دارد.

اطلاعات فاش شده شامل اسامی، جزئیات تماس و نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی کارکنان سرویس امنیتی اوکراین است که برای هر علاقه‌مندی قابل دسترسی است. علاوه بر این، کارشناسان گزارش دادند که EvilWeb اطلاعات محرمانه در مورد عوامل سرویس امنیتی اوکراین را به قیمت خیره کننده ۴۰۰ هزار دلار می‌فروشد.

هویت‌های فاش شده

در یک رویداد مرتبط، اعضای یک پروژه هک دیگر، «Nemesis»، هویت ۸۰۰ سرباز اوکراینی را که در حملات در منطقه کورسک شرکت داشتند، فاش کردند.

این فهرست شامل اعضای تیپ ۸۲ تهاجمی هوابرد و تیپ ۶۱ مکانیزه به همراه حدود ۲۰۰ خارجی از کشور‌هایی مانند ارمنستان، گرجستان، قزاقستان و سوریه و همچنین مزدوران رژیم صهیونیستی بود.

این نقض، تشدید قابل توجهی در تاکتیک‌های جنگ سایبری را نشان می‌دهد که منعکس‌کننده درگیری‌های جاری بین روسیه و اوکراین است.

افشای اطلاعات حساس می‌تواند خطرات جدی برای امنیت عاملان اوکراینی ایجاد و راهبرد‌های نظامی آنها را مختل کند.

منبع: سایبربان