Gerdab.IR | گرداب

دولت‌ها درک درستی از حملات سایبری ندارند

تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۹

اگر دولت‌ها بخواهند با شکاف‌های امنیتی و نفوذهای هکری برخوردی مانند درگیری‌های نظامی در سطح جهان داشته باشند، شکست خواهند خورد.

بر اساس بررسی‌های دانشگاه آکسفورد، بسیاری از مقامات دولتی درک درستی از حملات سایبر ندارند.

به گزارش گرداب به نقل از اینفوورلد، تحقیقات اساتید این دانشگاه نشان می‌دهد بسیاری از دولت‌های غربی معتقدند حملات سایبر نوعی جنگ در فضای مجازی است، اما به کار بردن چنین توصیفی برای تهدیدات سایبری می‌تواند به شدت خطرناک باشد.

گزارش منتشر شده در این زمینه که با همکاری مدرسه اقتصاد لندن تهیه شده همچنین هشدار می‌دهد که اگر دولت‌ها بخواهند با شکاف‌های امنیتی و نفوذهای هکری برخوردی مانند درگیری‌های نظامی در سطح جهان داشته باشند، شکست خواهند خورد. استفاده از اصطلاح جنگ سایبر یک غلط مصطلح است که باید از استفاده گسترده از آن پرهیز کرد.

محققان توصیه کرده‌اند برای مقابله با این مشکل باید برنامه‌ریزی منظمی انجام شود و قبل از هر چیز ویروس‌ها و روش‌های کلاه برداری در فضای مجازی شناسایی شوند. بر همین اساس دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ باید احتمال انجام حملات آنلاین جدی ضد زیرساخت‌های خود را کاملاً جدی بگیرند و بین سطوح مختلف تهدید و رویدادهای هکری مختلف بر اساس ویژگی‌های آن‌ها تمایز قائل شوند.

با توجه به اینکه اکثر اهداف هکر‌ها، سیستم‌های مخابراتی و ارتباطی، بخش انرژی، مالی، غذا، بهداشت و درمان، حمل و نقل و آب هستند رویکرد نظامی در این زمینه مضحک خواهد بود.

از سوی دیگر تعاریف موجود در زمینه دفاع بازدارنده هم کارکردی نخواهد داشت.

منبع: فارس