Gerdab.IR | گرداب

كاسبی جديد فيس‌بوک

تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۹

فيس بوك باز هم با رسوايي مواجه شده، اما ابعاد اين رسوايي، تكان دهنده و بي سابقه است.

به گزارش گرداب به نقل از هافينگتون پست، مديران سايت فيس بوك برنامه اي محرمانه را در دست اجرا داشته اند كه بر اساس آن اطلاعات حساس شخصي كاربران خود شامل آدرس دقيق آنها و شماره تماس هايشان را در اختيار گردانندگان وب سايت هاي ثالث قرار داده اند.

مسئولان اين سايت عليرغم انتقادهاي تندي كه در مورد بي توجهي به حريم شخصي كاربران از آنها به عمل آمده، باز هم از رويه غلط خود دست برنداشته اند و به طمع كسب پول و درآمد از اطلاعات شخصي كاربران، حاضر شده اند داده هايي را كه آنان در اين سايت وارد كرده اند به حراج بگذارند.

فيس بوك به تازگي مورد انتقاد تند گروه هاي مدافع حقوق مدني و شهروندان عادي قرار گرفته و كار بدانجا رسيده كه حتي سناتورها و نمايندگان كنگره هم از اين سايت انتقاد كرده اند.

چندي قبل دو نماينده جمهوري خواه و دموكرات كنگره به نام هاي "ادوارد ماركي" و گجو بارتون" با ارسال نامه اي براي مارك زوكربرگ، رئيس فيس بوك در مورد انتقال اطلاعات شخصي كاربران اين شبكه اجتماعي به سايت هاي ثالث اظهار نگراني كرده و از وي خواستند در اين مورد دقت بيشتري به خرج دهد.

با اين حال مشخص شده كه درك مديران فيس بوك از حريم شخصي متفاوت با اكثريت مردم و متخصصان است و آنها به طرق مختلف اعم از استفاده از برنامه ها و نرم افزارهاي رايانه اي و حتي به صورت مستقيم در جهت انتقال و سرقت اين اطلاعات بادآورده تلاش مي كنند.
به نظر كارشناسان عدم استفاده از فيس بوك بهترين راه براي درامان ماندن از اقدامات مخرب آن است.
 
منبع: فارس