Gerdab.IR | گرداب

با هدف تخلیه اطلاعاتی صورت می گیرد؛

دوستی اینترنتی سربازان آمریکایی با مسلمانان

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۸۹

فرماندهی مرکزی آمریکادر خاورمیانه در پاسخ به روی آوردن افراد به شبکه‌های اجتماعی، دست به ساخت نرم‌افزاری زده است که به موجب آن IP آدرس‌های سربازان آمریکا را مخفی می‌کند و برای فریب آنها دست به ایجاد پروفایل‌های آنلاین جعلی می‌زند.

ارتش آمریکا در خاورمیانه برای تخلیه اطلاعاتی مسلمانان، با هویت جعلی وارد شبکه‌های اجتماعی شده و از آنان اطلاعات جمع آوری می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه (centcom)  در پاسخ به روی آوردن افراد به شبکه‌های اجتماعی، دست به ساخت نرم‌افزاری زده است که به موجب آن IP آدرس‌های سربازان آمریکا را مخفی می‌کند و برای فریب آنها دست به ایجاد پروفایل‌های آنلاین جعلی می‌زند.

روزنامه واشنگتن تایمز با اعلام این خبر افزود: «این فرماندهی در نظر دارد تا با این کار بتواند طرح دوستی بین مسلمانان و سربازان آمریکایی را بریزد و از این طریق در مورد آنها عملیات‌های اطلاعاتی انجام دهد.»

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) از یک نرم‌افزار مخفی‌کننده هویت استفاده می‌کند که از شرکت امنیتی ntrepid واقع در کالیفرنیا خریده است تا فعالیت‌های جدید آنلاین خود را مخفی نگه دارد. در واقع فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا این کار را نوعی عملیات اطلاعاتی می‌داند.

به گفته واشنگتن تایمز، فرماندهی مرکزی هزینه‌ای بالغ بر 2.7 میلیون دلار برای این نرم‌افزار پرداخته است. این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا تعداد زیادی از شخصیت‌های مختلف آنلاین را تنها از طریق یک رایانه و بدون ترس از لو رفتن از سوی دشمن، به وجود آورند.

این اقدام فرماندهی مرکزی در واقع جزء "فعالیت‌های محرمانه" در میان رسانه‌های اجتماعی است.

به تازگی نیز در یکی از قراردادهای نیروی هوایی آمریکا آمده است که این نیرو در نظر دارد سوابق مفصل و جعلی ایجاد کند تا از دید ناظران خارجی کاملاً طبیعی به نظر آید.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد: «برای اینکه در این عملیاتِ اطلاعاتی، آمریکائیان نیز مورد هدف قرار نگیرند،‌ از رسانه‌های اجتماعی که شرکت‌های آمریکایی مالک آنها هستند، دوری خواهد گزید. با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد که آمریکائیان نیز در این کنترل آنلاین فرماندهی مرکزی آمریکا گرفتار نشود.»