Gerdab.IR | گرداب

طرح جدید کاخ سفید برای رصد فعالیت اینترنتی

تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

بر اساس این طرح هر آمریکایی صاحب یک هویت اینترنتی می شود که به موجب آن تمام فعالیت‌های فرد در اینترنت از سوی دولت رصد می شود.

به گزارش  گرداب، کاخ سفید در نسخه نهایی "استراتژی ملی برای هویت‌های معتبر در فضای سایبری" اعلام کرده است که از مدیریت طرح تعیین هویت ملی استاندارد و قوی کناره‌گیری کرده و آن را به بخش خصوصی می‌سپارد.

در این طرح که هدفش حل مسئله هویت‌های چندگانه و کلمات عبوری اعلام شده بود که مردم در انجام تراکنش‌های آن‌لاین خود از آنها استفاده می‌کنند، قرار بود دولت آمریکا بر تدوین این استراتژی نظارت کامل داشته باشد و در صورت امکان حتی در جهت حمایت از آن قانونی را نیز تصویب کند.

با این حال، اخیراً یکی از مقامات موسسه ملی استاندارد و فناوری آمریکا اعلام کرده است که نائل شدن به اهداف این طرح دیگر بر عهده بخش خصوصی خواهد بود و دولت نیز تنها نقش تسهیل‌کننده را ایفا می‌کند. جریمی گرانت، مشاور ارشد اجرایی مدیریت هویت شخصی در این موسسه، اظهار کرده است: «این کار مربوط به بخش خصوصی می‌شود و باید با مدیریت بخش خصوصی و ارائه تسهیلات از سوی دولت صورت پذیرد.»

از آنجا که بر اساس این طرح قرار است هر آمریکایی دارای یک کارت شناسایی و هویت اینترنتی واحد شود، مخالفت‌هایی با این طرح به وجود آمده است. منتقدان این طرح معتقدند که این برنامه سبب کنترل بیش از پیش فعالیت‌های مردم آمریکا از سوی دولت و نیز از بین رفتن هرچه بیشتر حریم خصوصی آنها در اینترنت می‌شود.

منبع: مشرق