Gerdab.IR | گرداب

سرقت اطلاعات محرمانه نظامي و استمداد كاخ سفيد

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۰

به دنبال حمله هكري گسترده و بي سابقه به شركت لاكهيد مارتين، دهها نهاد و موسسه دولتي و خصوصي در اين كشور براي كمك به اين شركت بسيج شدند.

به گزارش گرداب به نقل از بلومبرگ، لاكهيد مارتين يكي از بزرگترين پيمانكاران پنتاگون و ارتش آمريكا به شمار رفته و از بسياري از اسرار نظامي آن مطلع است. از جمله اين اطلاعات مي توان به اسرار مربوط به هواپيماهاي جنگنده اف -22 و اطلاعات برخي زيردريايي هاي جديد اشاره كرد. افشاي اين اطلاعات از سوي هكرها مي تواند امنيت ملي آمريكا را به مخاطره بياندازد و اين همان مسئله اي است كه موجب نگراني جدي كاخ سفيد شده است.

وزارت امنيت داخلي امريكا با صدور اطلاعيه اي عنوان كرده كه از تاثيرات مخرب اين حمله هكري آگاه است و با همكاري وزارت دفاع تلاش مي كند شدت و وسعت آن و اطلاعات سرقت شده را تجزيه و تحليل كند تا از خسارات بيشتر جلوگيري كند.

اين وزارتخانه همچنين توصيه هايي به منظور جلوگيري از وقوع خطرات بيشتر ارائه كرده است.
سخنگوي وزارت دفاع امريكا هم با هدف كاهش تاثيرات رواني اين حمله گفته است: «تاثير اين حمله بر روي ارتش آمريكا حداقلي است و ما انتظار هيچ تاثير منفي نداريم.»

اين در حالي است كه كارشناسان مستقل پيامدهاي اين نفوذ هكري را بر روي نظام دفاعي امريكا فاجعه بار دانسته اند.

اين حمله تا بدان حد مهم بوده كه حتي اوباما، رئيس جمهور آمريكا، نيز شخصاً در مسئله دخالت كرده و ضمن دريافت گزارشي در مورد آن دستوراتي را براي پيگيري مسئله صادر كرده است.

در همين حال مديران لاكهيد مارتين از تصميم خود براي افزايش كامل نظام امنيتي شبكه رايانه اي خود خبر داده اند.

منبع: فارس