Gerdab.IR | گرداب

دویچه وله خبر داد؛

بزرگترین حمله سایبری تاریخ، به وزارت دفاع آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۰

ویلیام لین، معاون وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که پنتاگون در ماه مارس سال جاری از سوی یک کشور خارجی هدف یکی از بزرگ‌ترین حملات سایبری قرار گرفته است.

به گزارش گرداب به نقل از دویچه وله، در یک حمله سایبری به وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، بیش از 24 هزار فایل حساس متعلق به پنتاگون به سرقت رفته است. فایل‌های حساس ربوده شده به شبکه کامپیوترهای صنعت دفاعی تعلق داشته‌اند. رسانه‌های آمریکایی این احتمال را مطرح می‌کنند که آمریکا در پی تمرکز بیشتر بر فعالیت چین و روسیه در فضای مجازی خواهد بود.

لین معاون وزیر دفاع آمریکا همچنین با اشاره به اینکه «در قرن بیست و یکم، بیت‌ها و بایت‌ها به اندازه گلوله‌ها و بمب‌ها خطرناک‌اند» استراتژی جدید وزارت دفاع آمریکا را در فضای مجازی اعلام کرد.

به نظر می رسد بر پایه‌ی همین نگرانی‌ها ایالات متحده اخیرا تصمیم به تغییر برخی مقررات نظامی خود گرفت تا بتواند به اقدامات تلافی جویانه علیه گروه‌های هکری و کشورهای حامی آن‌ها که به هر شکل منافع ملی آمریکا را هدف قرار می‌دهند دست بزند.

حمله سایبری، یک ابزار جنگی بسیار مؤثر است و تمرکز هکرهای چینی بر فعالیت‌های سازمان‌ها و مقام‌های آمریکایی، نگرانی‌هایی را در مورد آغاز یک جنگ سایبری در آینده نزدیک ایجاد کرده است. در ماه مه سال جاری هکرهای چینی تلاش کردند که ایمیل‌های برخی از مقام‌های نظامی آمریکا و چند کشور غربی را هک کنند. در این حملات داده‌های حساسی به سرقت رفت؛ به این ترتیب گوگل به صحنه کشمکش میان قدرت‌های بزرگ تبدیل شد.

منبع: جام  نیوز