Gerdab.IR | گرداب

پنتاگون: اينترنت؛ فضای عمليات جديد جنگی

تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۰

پنتاگون با اعلام اين که شمار کارمندان مبارز در جنگ اينترنتي افزايش يافته است، تاکید کرد: «اينترنت اکنون يک "محيط عملياتي" براي همه جنگ‌هاست.»

به گزارش گرداب، بيانيه روز جمعه (24 تير) پنتاگون درباره "طرح امنيت سايبري" مبني بر اين که اينترنت يک منطقه جنگي است، در راستاي اظهارات مقامات دولت اوباما منتشر شده است.

هر چند اين طرح همچنان مبهم و حداقل بخشي از گزارش سال 2008 است که در آن پنتاگون اعلام کرد، اينترنت بايد به عنوان "يک سيستم تسليحاتي دشمن" تلقي شود و ارتش بايد توانايي‌هاي تهاجمي براي "مبارزه در اينترنت" را گسترش دهد.

معاون وزير دفاع امريکا نيز روز پنجشنبه گفت که حدود 24 هزار فايل حساس کامپيوتري از سوی يک سرويس اطلاعاتي خارجي دزديده شده‎اند.

به گفته اين مقام ارشد پنتاگون، وزارت دفاع امريکا در ماه مارس، در يک حمله نفوذي مورد يکي از بدترين حملات ديجيتالي در طول تاريخ قرار گرفته است.

معاون وزير دفاع امريکا در جمع خبرنگاران ادعا کرد: «اين خيلي اهميت دارد و ما معتقديم اين کار از سوی يک سرويس اطلاعاتي خارجي انجام شده است. به عبارتي ديگر، يک دولت در پشت آن قرار دارد.»

وي در مراسمي که در آن استراتژي جديد پنتاگون در قبال فضاي سايبري را طرح کرد، مدعی شد: «ما بيشتر از پنج يا شش سال است که به شکل جدي مورد حمله قرار گرفته‎ايم.»

"جي لين" در اين مراسم با اشاره به اين که اقدامات امنيتي انفعالي کنوني براي فضاي سايبري پنتاگون ديگر کارآمد نيستند، درباره استراتژي جديد تامين فايل‎هاي فوق محرمانه مانند فايل‎هاي دزديده شده در زمينه "دستگاه‎هاي خودکار هواپيما، فن‎آوري‎هاي نظارتي، سيستم‎هاي ارتباطات ماهواره‎اي و پروتکل‎هاي امنيتي شبکه" صحبت کرد.

استراتژي جديد پنتاگون که آخرين جزء رسمي تلاش بزرگتر دولت اوباما براي دفاع از شبکه‎هاي کامپيوتري است و از سوی بخش دولتي و خصوصي راه‎اندازي شده در راستاي جستجوي فعالانه حمله‎کننده‎ها به اينترنت است به جاي انتظار براي حمله يک نفوذي.

"فرماندهي سايبري" جديد نظامي دستور دارد که براي عمليات دفاعي و تهاجمي عليه شبکه‎هاي کامپيوتري آماده باشد. مقامات تاييد کرده‎اند که اين فرماندهي داراي برنامه‎هاي کامپيوتري براي انجام عمليات تهاجمي در فضاي سايبري در صورت صدور دستور رئيس جمهور امريکاست.

منبع: پرس تی‌وی