Gerdab.IR | گرداب

گوگل امتیاز بیش از هزار اختراع را خریداری می‌کند

تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۰

شرکت گوگل بیش از هزار مورد از حق امتیاز فناوری‌ها را از شرکت آی‌بی‌ام (IBM) خریداری کرد.

به گزارش گرداب به نقل از برنا، موتور جستجوی گوگل حق امتیاز بیش از یک هزار فناوری مختلف را از شرکت آی‌بی‌ام (IBM) خریداری کرده است.

بر اساس گزارش "فیزورگ"، به گفته سخنگوی گوگل، این شرکت هم مانند هر شرکت دیگری می‌تواند حق امتیاز اختراع‌هایی که در زمینه فعالیتش است را به صورت قانونی از صاحبانش خریداری کند.

شرکت گوگل بر اساس قراردادی که در ماه جولای با شرکت آی‌بی‌ام (IBM) منعقد کرده است، نزدیک به یک هزار و سی حق امتیاز اختراع در زمینه‌ میکرو پردازنده‌ها و مدل‌های طراحی رایانه‌ای و سرورها را از آی‌بی‌ام خریداری کرد.

این درحالی است که گوگل پیش از این در یک حراجی، موفق به خرید 6 هزار حق امتیاز اختراع‌های مختلف که از سوی موسسه کانادایی نورتل به دلیل ورشکستگی به فروش گذاشته بود، نشد و در این معامله 4 میلیارد و 500 میلیون دلاری، از ائتلافی متشکل از شرکت‌های اپل، مایکروسافت، سونی و ای‌ام‌سی شکست خورد.

نکته قابل تامل اینجاست که چنین برنامه‌هایی نشان از  اهداف گوگل برای سیطره بر جهان مجازی دارد تا به این‌ ترتیب هم ابتکار عمل در این حوزه را به خود منحصر کند و هم با در دست گرفتن ابتکار عمل، دیگر رقبا را از این عرصه کنار بزند تا سلطه کامل بر جهان اطلاعات در فضای مجازی را از آن خود کند.