Gerdab.IR | گرداب

"بينگ" زنگ خطر را براي گوگل به صدا درآورد

تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۰

موتور جستجوي بينگ شركت مايكروسافت رشد صعودي خود را به طور مرتب ادامه مي دهد و زنگ خطر را براي گوگل به صدا درآورده است.

به گزارش گرداب، فارس به نقل از وايرد نوشت: مايكروسافت هر سال ميليارد ها دلار صرف ارتقاي امكانات و جايگاه بينگ مي كند و به شدت در تلاش است تا رتبه اول را در ميان موتورهاي جستجوگر از آن خود كند و گوگل را پشت سربگذارد، هدفي كه رسيدن به آن كار ساده اي نيست.

بر اساس يافته هاي موسسه تحقيقاتي كام اسكور در حالي كه بينگ تا ماه ژوئن تنها 11 درصد از بازار جستجوگرهاي اينرتنتي را در اختيار داشت، اين رقم در ماه جولاي به 14.1 درصد افزايش يافته و اين سرعت رشد بي سابقه مديران مايكروسافت را بسيار خوشحال كرده است.

افزايش ترافيك جستجوگر بينگ مايكروسافت حاصل همكاري آن با ياهو است. البته سهم خود ياهو از بازار جستجو از 18.9 درصد به 15.9 درصد سقوط كرده و هيچ بعيد نيست بينگ در ظرف ماه هاي آينده موفق به غلبه بر ياهو شده و رتبه دوم بازار جستجوگرهاي اينترنتي را از آن خود كند.

هزينه عملياتي مايكروسافت براي جستجوگر خود در سال 2011 حدود 15 درصد نسبت به سال قبل از آن افزايش يافته و به 2.56 ميليارد دلار رسيده است.

در اين ميان گوگل كماكان كنترل بازار جستجو را با سهم 65.5 درصدي در اختيار دارد. اين رقم نسبت به ماه قبل 4.6 درصد بيشتر شده است. البته بايد توجه داشت كه سهم جستجوگر گوگل در سال قبل 83 درصد و سهم بينگ فقط 3.76 درصد بوده است.