Gerdab.IR | گرداب

فيس‌بوك و مسنجر بلك‌بری متهمان اصلی آشوب‌های لندن

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۰

پليس لندن اعلام كرد آشوب هاي چند شب اخير در جنوب اين شهر با استفاده از نرم افزار مسنجر گوشي هاي بلك‌بري، فیس بوک و توییتر سازماندهي شده بود.

به گزارش گرداب به نقل از رويترز، پليس لندن اعلام كرد آشوب هاي چند شب اخير در جنوب اين شهر با استفاده از نرم افزار مسنجر نصب شده بر روي گوشي هاي بلك‌بري سازماندهي شده بود.

اين نرم افزار مسنجر كه براي برقراي تماس ميان كاربران مختلف اين گوشي به كار مي رود در ميان كاربران بلك بري محبوبيت زيادي دارد اما پليس مي گويد اين نرم افزار به ابزاري در دست آشوب گران و اغتشاش‌گران تبديل شده تا خرابكاري هاي خود را به سرعت برنامه ريزي كنند.

گفته می شود سرعت خوب اين مسنجر از جمله مواردي است كه باعث افزايش محبوبيت آن شده است.

پليس لندن همچنين از گردانندگان شبكه اجتماعي فيس بوك و سايت ميكروبلاگينگ توييتر هم انتقاد كرده است، زيرا گروه هاي بزرگي از جوانان با استفاده از امكانات اين سايت ها دست به سازماندهي خود زده و توانسته اند اقدامات خود بر ضد پليس را هماهنگ كنند. البته پليس معتقد است مسنجر بلك بري بيش از فيس بوك و توييتر در اين زمينه مقصر است.

شركت RIM سازنده گوشي هاي بلك بري هم نقش فناوري هاي مدرن در اين آشوب ها و اعتراضات را تاييد كرده و مي گويد اين شركت با پليس همكاري مي كند تا مقصران اصلي ناآرامي هاي لندن شناسايي شوند. با اين حساب انتظار مي رود اين شركت دسترسي به سرورهاي اختصاصي خود را براي پليس لندن ممكن كند، امري كه به منزله نقض حريم شخصي بسياري از كاربران گوشي هاي بلك بري خواهد بود.

منبع: فارس