Gerdab.IR | گرداب

خیانت گوگل در حق کاربران "پلاس"

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۰

گوگل پست های کاربران گوگل پلاس را در نتیجه های موتور جستجویش وارد می کند.

به گزارش گرداب، شرکت گوگل به تازگی این امکان را به موتور جستجوی خود اضافه کرده است که پست های موجود در شبکه گوگل پلاس هم در نتایج جستجو ظاهر شوند.

البته این امکان قبلا برای شبکه هایی مانند فیس بوک فعال شده بود اما اگر بخواهیم به دقت به این امکان جدید توجه کنیم، این امکان شعار حفظ اطلاعات در گوگل پلاس را زیر سوال می برد به این دلیل که خود گوگل با ایجاد "حلقه ها" در گوگل پلاس به کاربران اطمینان داد، کاربرانی که در حلقه های آنها نیستند از پست های آنها با خبر نمی شوند.

این امکان جدید با جستجوی پست های کاربران نظرات آنها در هر موضوعی را به اطلاع همگان می‌رساند در صورتی که شاید این موضوع دلخواه آن کاربران نباشد.

البته خود گوگل اعلام کرده است که فقط پست های عمومی در جستجوی گوگل به نمایش در می آیند اما خبرهای رسیده چیز دیگری را نشان می دهد.

البته این کار از قبل هم قابل پیش بینی بود به این دلیل که گوگل در گذشته هم به قرار دادن پست های موجود در Twitter و LinkedIn در جستجوهای خود اقدام کرده بود.

گوگل این موضوع را متوجه شده است که اگر بخواهد جایگاهی بالاتر از شبکه هایی مانند فیس بوک داشته باشد باید هر روز امکانات جدیدی را به شبکه خود اضافه کند (مانند اضافه شدن Google + games) همانطور که در موضوع موتور سرچ خود توانست Bing را متوقف کند.

امکان جدید دیگر این است که اگر شما به اکانت خود در گوگل وصل شوید و در گوگل به جستجو بپردازید جستجوی شما شامل افرادی که در حلقه های گوگل پلاس شما هستند نیز می شود. البته باز گوگل تاکید کرده است که در این بین فقط پست های عمومی به نمایش در می آیند.

گوگل برای مشخص شدن این موضوع مثالی را مطرح کرده است بدین صورت که شما با فردی به نام "اندرو هایت" در گوگل دوست هستید و آن فرد یک رستوران را به نام "زوو" در گوگل پلاس پسندیده است.

وقتی که شما به اکانت گوگل خود متصل هستید و در گوگل آن رستوران را جستجو می کنید نام و عکس پروفایل دوست شما در کنار نتیجه های جستجو مشخص می‌شود.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران