Gerdab.IR | گرداب

عضو فيس‌بوكي؟ شارژ بده؛ ارتباط بگير!

تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۰

چنان عكس‌هايي از خودشان در سايت اينترنتي فيس‌بوك گذاشته‌اند كه توصيف اين تصاوير، بي‌حيايي بي‌اندازه مي‌خواهد!

گرداب- چنان عكس‌هايي از خودشان در سايت اينترنتي فيس‌بوك گذاشته‌اند كه توصيف اين تصاوير، بي‌حيايي بي‌اندازه مي‌خواهد! با اين عكس‌ها عطش و هوس را در فرد بيننده ايجاد مي‌كنند و اين نخستين فاز سناريوي منافي اخلاق اين گروه است.

عطش و هوس كه به هم درآميخت، طلب مي‌آيد و اينجاست كه فاز دوم آغاز مي‌شود: «براي ارتباط تلفني و حضوري، همين الان يك شارژ ۵ هزار تومني به اين شماره ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ۰۹۳۵ بفرست. خودم باهات تماس مي‌گيرم.»

بعضي‌ها هم از اين شيوه و با به نمايش گذاشتن بدن عريان خود، كلاهبرداري‌هاي شارژي (دله كلاهبرداري) مي‌كنند اما برخي ديگرشان...

البته گروه سومي هم وجود دارد. اين گروه، تصاوير خصوصي برخي زنان و دختران را در فيس بوك منتشر مي‌كنند و آبروي آنان را به بازي مي‌گيرند. با اين شيوه كه به نام دختر يا زن مورد نظر، يك صفحه شخصي در فيس‌بوك ثبت مي‌كنند، بيننده گمان مي‌كند واقعاً پشت اين صفحه همان زن يا دختر مورد نظر قرار دارد در حالي‌كه شخص ديگري خود را پنهان كرده است. اين گروه با اين روش، هم آبروي فرد مورد نظرشان را بر باد مي‌دهند و هم شارژ خط اعتباري همراهشان تأمين مي‌شود!

يكي از قربانيان شيوه نابهنجار گروه سوم مي‌گويد: «مدتي بود كه شماره‌هاي گوناگوني به تلفن همراهم زنگ مي‌زدند، اما وقتي صداي يك مرد را مي‌شنيدند با تعجب قطع مي‌كردند. كلافه شده بودم، تا اينكه يك روز، جواني پس از چند‌بار تماس گرفتن و حرف نزدن بالاخره به حرف آمد و گفت كه شماره من را از فيس بوك برداشته. گفت كه كنار اين شماره چند عكس از يك خانم حدوداً ۳۰ ساله است و اين خانم در صفحه شخصي خود در فيس‌بوك، اين شماره را داده و گفته كه به من زنگ بزنيد و كد يك شارژ پنج هزارتوماني را بدهيد تا با صاحب اين تصوير براي شما قرار ملاقات بگذارم! من هم تماس گرفتم يك شماره همراه به من داد كه زنگ زدم شما برداشتيد.»

اين قرباني اظهار مي‌كند: «از اين جوان خواهش كردم آدرس آن صفحه را در فيس‌بوك بدهد. آدرس را گرفتم و وقتي مراجعه كردم نزديك بود سكته كنم. نفسم بند آمد. عكس همسرم بود!»

براي مدتي زندگي اين قرباني دچار تنش‌هاي جدي مي‌شود، اما پيگيري‌هاي اين فرد او را به مركز مبارزه با جرائم اينترنتي مي‌كشاند. سرانجام پس از تحقيقات، روشن مي‌شود كه يكي از هم‌دانشگاهي‌هاي اين زن كه خواستگار او هم بوده، مرتكب چنين رفتار ضداخلاقي شده و بنا داشته با ايجاد بدبيني در شوهر اين زن، زندگي آن‌ها را از هم بپاشد!

بايد مواظب اين سه گروه جامعه‌ستيز بود.

جوان آنلاین