Gerdab.IR | گرداب

همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس و در رژه نیروهای مسلح؛

جدیدترین موشک کشتی‌زن و مافوق‌صوت سپاه به نمایش درآمد

تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۰

موشک "خلیج فارس" به صورت هدایت ترکیبی عمل کرده به طوری که جستجوگر آن در فاز نهایی بر روی هدف قفل می کند و در این حالت هرگونه شناور دشمن هیچ راه گریزی از اصابت این موشک نخواهد داشت.

رژه نیروهای مسلح، صبح روز پنجشنبه میزبان جدیدترین موشک دریایی بالستیک و مافوق صوت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.
 
به گزارش گرداب، رژه بزرگ نیروهای مسلح صبح روز 31 شهریور ماه، با حضور یگان‌های مختلف پیاده و محمول ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس، در حالی در جوار حرم ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد که در این رژه برای اولین بار موشک "خلیج فارس" به عنوان جدیدترین موشک بالستیک دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نمایش درآمد.
 
موشک هوشمند و بالستیک "خلیج فارس" یک موشک مافوق صوت و کشتی‌زن با برد 300 کیلومتر بوده و تفاوت آن با موشک‌های قبلی این است که دیگر موشک‌ها عمدتاً با سرعتی زیر صوت و به صورت کروز عمل می‌کردند، اما "خلیج فارس" با سرعتی مافوق صوت و به صورت بالستیک از سطح زمین شلیک شده و به صورت عمودی از ارتفاع بالا می‌تواند هرگونه ناو و یا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.
 
موشک "خلیج فارس" به صورت هدایت ترکیبی عمل کرده به طوری که جستجوگر آن در فاز نهایی بر روی هدف قفل می کند و در این حالت هرگونه شناور دشمن هیچ راه گریزی از اصابت این موشک که کلاهکی با حدود 650 کیلوگرم مواد منفجره دارد، نخواهد داشت.
 
سوخت موشک "خلیج فارس" جامد است و این موشک به وسیله مرکز تحقیقاتی نیروی هوافضای سپاه طراحی و به دست وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به تولید انبوه رسیده است.
بنا بر این گزارش، همزمان با رژه نیروهای مسلح در تهران، موشک خلیج فارس در شهرهای بوشهر و بندرعباس نیز به نمایش درآمده است.
 
منبع: فارس