Gerdab.IR | گرداب

قابلیت جدید فیس‌بوک کار هکرها را ساده‌تر کرد

تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۰

قابلیت جدید فیس بوک موسوم به تایم لاین برای مشاهده آنی فعالیت ها و اقدامات کاربران مختلف کار هکرها برای سرقت اطلاعات شخصی افراد را ساده تر کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از "کامپیوترورلد"، هکرها با استفاده از این قابلیت می‌توانند فعالیت‌های مختلف هر کاربر را زیر نظر بگیرند و از این طریق اشخاص مورد نظر را شناسایی کرده و در فرصت مناسب برای سرقت اطلاعات شخصی آنها اقدام کنند.

کافی است آنها با ارسال لینک‌ها و بدافزارهای مخرب کلمه عبور کاربر مورد نظر را سرقت و با استفاده از تکنیک های مهندسی اجتماعی به نمایه های دیگر افراد هم نفوذ کنند.

قابلیت تایم لاین خلاصه ای از مهم ترین فعالیت های گذشته کاربران را در یک صفحه در دسترس قرار می دهد. در حالی که مارک زوکربرگ، معتقد است تایم لاین داستان زندگی هر کس است، کارشناسان امنیتی می گویند این ابزار می تواند به سرویسی در خدمت هکرها مبدل شود تا به راحتی هر اطلاعاتی که دوست دارند را بدزدند.

این سرویس دسترسی به سوالات امنیتی در نظر گرفته شده از سوی هر کاربر را هم ساده تر می‌کند و دسترسی هکرها به این اطلاعات حساس دست آنها را برای سرقت های گسترده تر باز خواهد گذاشت زیرا هکرها می توانند پاسخ سوالات امنیتی لازم برای هک را به طور آنلاین بیابند.

باید توجه داشت که سرقت این اطلاعات هزاران نفر از دوستان و آشنایان فرد هک شده را هم در معرض خطر قرار می دهد.

منبع: فارس