Gerdab.IR | گرداب

خدمت جدید گوگل به کاربران فارسی زبان!

تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۰

شرکت گوگل با فارسی کردن جی‌میل برای فارسی زبانان دامنه فعالیت آن را توسعه بخشید.

به گزارش گرداب، وبلاگ فارسی گوگل اعلام کرد: از سوی گوگل امکان انتخاب زبان فارسی برای استفاده کنندگان از سرویس  Gmail امکان پذیر شد.

در بخشی از این خبر آمده است:
«تیمهای Gmail و بومی‌سازی با هم همکاری کرده‌اند تا Gmail را در ۵۳ زبان به مردم دنیا ارائه کنند. امروز این عدد به ۵۴ می‌رسد، چرا که پس از همکاری نزدیک با تیم فارس، ما مفتخریم که فارسی را به عنوان جدیدترین زبان Gmail معرفی کنیم.»

گوگل در این نوشته به کاربران برای امنیت بالای محصول خود اطمینان داده است و در پایان می‌نویسد: «ما کماکان به بهبود رابط کاربری فارسی در محصولات‌مان ادامه داده و ویژگی‌های اختصاصی بیشتری برای زبان فارسی پشتیبانی خواهیم کرد.»

گوگل در بسیاری از امکانات ارائه شده، ایرانیان را مورد تحریم قرار داده است و امکان استفاده از بسیاری سرویس ها برای فارسی زبانان ناممکن است. به همین دلیل کمتر کسی انتظار این توسعه چشمگیر را از سوی تیم مدیریت گوگل داشت.

ترجمه های استفاده شده و چینش صفحات فارسی شده به خوبی انجام پذیرفته و دور از ذهن نیست بر روی استفاده کاربران از این سرویس ای‌میل تاثیر زیادی داشته باشد.

 به این ترتیب از این پس بسیاری از کاربران اینترنت که به دلیل غیرفارسی بودن سرویس‌های نامه الکترونیکی از آنها استفاده نمی کردند نیز به جمع کاربران سرویس جی‌میل می‌پیوندند. این افزایش احتمالی کاربران شرکت گوگل را در خدمت رسانی به سرویس‌های امنیتی غرب و جمع آوری اطلاعات کاربران ایرانی بیش از گذشته یاری خواهد کرد.

منبع: تریبون مستضعفین