Gerdab.IR | گرداب

واشینگتن‌پست بررسی کرد؛

دلایلی که شما نمی دانستید گوگل اندیشکده دارد

تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۰

چندی پیش یک روزنامه آمریکایی سعی کرد با ارائه دلایلی به این سوال پاسخ دهد که چرا با وجود خبرهای فراوان درباره گوگل، اندیشکده این شرکت هنوز ناشناخته است.

به گزارش گرداب به نقل از "واشینگتن پست"، بعد از تلاشهایی که از سوی اندیشکده جدید گوگل با نام "گوگل ایده" برای کمک به رادیکال زدایی جوانان در دوبلین صورت گرفت، بسیاری از خود پرسیدند که چرا رسانه ها از نوشتن درباره گوگل ایده عاجز بود‌ه‌اند.

این روزنامه می‌‌‌افزاید: اگر منصف باشیم، چیزهایی درباره این اندیشکده گفته شده اما چهار دلیل برای اینکه چرا درباره گوگل ایده چیزی نمی دانیم وجود دارد.

اول اینکه وب سایتی برای آن وجود ندارد. بیشتر ما اگر درباره چیزی بشنویم، به سراغ اینترنت می رویم و در گوگل به دنبال اطلاعات بیشتر می گردیم و درباره آن اطلاعات بیشتری می گیریم. اما گوگل ایده سایتی ندارد و جستجو درباره آن چندان ثمر بخش نیست. برخی ممکن است این امر را برای یک شرکت اینترنتی عجیب بدانند. به هر حال، این اندیشکده، تنها مخصوص نشست خود در دوبلین یک وب سایت راه اندازی کرد.

دلیل دوم اینکه، گوگل ایده در جایی که خانه اندیشکده ها، یعنی "واشنگتن دی.سی"، محسوب می شود مستقر نبوده و همچنین این اندیشکده دارای ساختمان مستقل با یک تابلو جلوی آن نیست. در عوض، گوگل ایده توانسته در خفا به فعالیت خود ادامه داده و تا اندازه ای در دفاتر اصلی گوگل در محله "چلسی" در "منهتن" پنهان شود.

با خبرهای فراوانی که درباره گوگل وجود دارد، خیلی ساده است که خبر درباره این اندیشکده را از دست داده باشیم. با دنبال نمودن خبرهایی نظیر تحقیقات، مسائل حریم خصوصی و عدم ادامه فعالیت شماری از محصولات محبوب گوگل، خیلی ساده است که همین چند خبر جزئی درباره گوگل ایده را از دست داده باشیم.

خبرنگار واشینگتن پست در انتها می‌نویسد: دلیل آخر اینکه تاحدودی سانسور خبری وجود داشته است. حتی چند ماه پیش یک‌بار به من گفته شد، ما فعلا آمادگی اینکه چیزی بیش از آنچه قبلا گفته ایم بگوییم را نداریم. اما اخیرا کسی که بیش از همکاران من به این اندیشکده دسترسی دارد، یعنی "جرد کوهن"، مدیر گوگل ایده، به من گفت که به وی تنها در طول هشت ماه گذشته که از زمان پیوستن وی به گوگل می گذرد، فقط پنج یا ده دقیقه زمان برای مصاحبه با خبرنگاران داده شده است.

منبع: اشراف