Gerdab.IR | گرداب

رئیس بانک مرکزی آمریکا در هشدار به کنگره:

اقتصاد آمریکا در حال به زانو درآمدن است

تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۰

در پی تشدید بحران اقتصادی، رئیس‌ بانک مرکزی آمریکا به کنگره این کشور در خصوص نزدیک شدن به زمان به زانو درآمدن اقتصاد آمریکا هشدار داد.

به گزارش گرادب به نقل از خبرگزاری فرانسه، "بن برنانکی" روز گذشته در کنگره آمریکا زنگ هشدار اوضاع اقتصادی آمریکا را نواخت و از اعضای کنگره این کشور خواست در جهت احیای اقتصاد آمریکا که به عقیده وی به زودی به زانو در خواهد آمد، گام بردارند.

وی در اظهاراتی در این خصوص گفت: «من از کنگره آمریکا می‌خواهم تا هرچه سریعتر روند کاهش هزینه‌های دولت را که می‌تواند به رشد اقتصادی ضرر جدی برساند، متوقف کند.»

رئیس بانک مرکزی آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: «اقتصاد آمریکا هم‌اکنون در آستانه بی‌ثباتی کامل قرار گرفته است و کاهش بودجه این کشور می‌تواند منجر به آشفتگی‌های مالی بیشتر شود.»

اقتصاد امریکا به عنوان بزرگترین اقتصادجهانی طی سالهای اخیر با بحران شدید و مشکلات عدیده ای مواجه شده و نظر کارشناسان را به خود جلب کرده است.


اعتراضات در "وال استريت" که هفدهم سپتامبر شروع شده بود، به دليل نبودن امنيت اقتصادي، تشديد شده‌ است. تظاهرکنندگان به نرخ بالاي بي‌کاري، بحران مسکن و بسته نجات 2008 اعتراض دارند.

اتحاديه کارگران حمل و نقل آمريکا " TWU" با 38 هزار عضو، اتحاديه ملي پرستاران "NNU " و اتحاديه ارتباطات کارگري آمريکا " CWA"  با 700 هزار عضو حمايت خود را از اعتراضات اعلام کرده و به صف معترضان  جنبش" اشغال وال استريت"، پيوسته‌اند.


در این اعتراضات تاکنون بيش از 700 نفر بازداشت شده‌اند.

اين در حالي است که تصاوير برخورد خشونت آميز پليس با معترضان که در مقابل چشمان مردم خشمگين روي مي
دهند، از طريق شبکههاي اجتماعي و رسانه‌ها به تصوير کشيده شده‌ است.

منبع: فارس