Gerdab.IR | گرداب

خشم جوانان سوری از دخالت‌های آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۰

گروه جوانان ملی سوریه با برگزاری تظاهراتی در مقابل دفتر سازمان ملل خشم خود را از دخالت های غرب و آمریکا ابراز کردند.

به گزارش گرداب به نقل از شبستان، "گروه جوانان ملی سوریه" متشکل از دواطلبان جوان سوری که خود را غیرسیاسی و مخالف خشونت‎طلبی معرفی کرده‌اند، در مقابل دفتر سازمان ملل تظاهراتی را برگزار و خشم را خود نسبت به مداخله آمریکا و غرب در امور کشورشان اعلام کردند.

این گروه با صدور اطلاعیه رسمی، دخالت امریکا و قدرت‎های اروپایی در امور داخلی این کشور و تلاش بی‌وقفه آن‌ها برای ضربه زدن به مردم سوریه از طریق شورای امنیت سازمان ملل را محکوم کردند.

این گروه در اطلاعیه خود همچنین بر حق تصمیم‌گیری مردم سوریه بر سرنوشت‌شان و ترسیم آینده برای کشورشان تاکید و افزودند: زمان آن فرا رسیده‌ است تا مردم سوریه، روند اصلاحات مورد نظرشان را عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آغاز کنند.

وکلای سوری نیز به نشانه حمایت از آن چه که از آن به عنوان حق جوانان سوری در خنثی کردن تهاجم خارجیان و پایان دادن به خشونت یاد کردند، به صف تظاهرکنندگان پیوستند.

روسیه و چین هفته گذشته قطعنامه پیشنهادی غرب در سازمان ملل که در آن دولت سوریه به دلیل آن چه که سرکوب خشونت آمیز ضد معترضان نامیده شده، محکوم شده است را وتو کردند.

شرکت‎کنندگان در این اعتراضات اعلام کردند نگرانند که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به تکرار سناریوی لیبی مبنی بر حمایت سازمان ملل از مداخله نظامی و در نتیجه کشاندن سوریه به جنگی داخلی، منجر شود.

سوریه از اواسط ماه مارس صحنه برگزاری اجتماع‌هایی در مخالفت و همچنین در حمایت از دولت بشار اسد بوده است.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که عناصر تحت حمایت دولت‌های خارجی، عامل ناآرامی‌های اخیر این کشور بوده‌اند.

درهمین حال معترضان در مقابل دفتر سازمان ملل در دمشق می‌گویند که برای تحویل نامه‌ای به دفتر این سازمان تلاش کرده‌اند اما به رغم پافشاری، تاکنون یک مقام رسمی برای دریافت این نامه اقدام نکرده است.