Gerdab.IR | گرداب

يك تحليلگر مسائل بين‌الملل: (بخش دوم)

تعهد اوباما به تضمين امنيت هسته‌اي در گرو مهار دزدي‌هاي هسته‌اي اسرائيل است

تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۹

يك تحليلگر مسائل بين‌الملل نوشت: رژيم صهونيستي در آمريكا به سرقت اطلاعات و مواد هسته‌اي مي‌پردازد و دولت اوباما اگر مي‌خواهد حقيقتاً در منع گسترش سلاح هسته‌اي نقشي داشته باشد، بايد ابتدا با پس گرفتن اين مواد ربوده شده تعهد خود را به اين پيمان نشان دهد.

به گزارش گرداب به نقل از پايگاه خبري اينترنتي "خانه شفاف‌سازي اطلاعات" (Information Clearing House)، "گرانت اسميت" (Grant Smith) تحليلگر امور بين‌الملل در مقاله‌اي كه در اين پايگاه و همچنين پايگاه اينترنتي "آنتي وار" (Anti War) منتشر شد، با بررسي سابقه چندين مورد ربوده شدن مواد هسته‌اي از نيروگاه‌هاي آمريكا، مرجع اين سرقت‌ها را رژيم صهيونيستي معرفي كرد و اظهار كرد كه رژيم صهيونيستي در آمريكا به جاسوسي هسته‌اي مي‌پردازد.
در بخش اول اين مقاله به بررسي سوابق سرقت‌هاي هسته‌اي رژيم صهيونيستي از آمريكا پرداخته و با تعدادي از سردمداران ايجاد و توسعه صنايع هسته‌اي نظامي و غير نظامي رژيم صهيونيستي آشنا شديم و اينك ادامه مقاله در اينجا از نظر مي‌گذرد.

* بازديد صهيونيست‌ها از مراكز هسته‌اي آمريكا بدون بررسي هويت و سوابق آنها

اسميت كه به عنوان مفسر در "راديو ملي فرانسه" (Radio France Internationale) صحبت مي‌كند، نوشت: اف.بي.آي، سي.آي.اي، كنگره آمريكا، اداره بازرسي دولتي آمريكا GAO (سازمان فدرال غير حزبي مستقل كه به عنوان دايره بازرسي كنگره آمريكا عمل مي‌كند) و كميسيون انرژي اتمي چندين دهه بي‌نتيجه را صرف بررسي اين مسئله كردند. اف.بي.آي اصرار دارد كه شواهد هسته‌اي مي‌تواند تعيين كند كه راديو اكتيويته موجود در نمونه خاكي كه از "ديمونا" (Dimona) در رژيم صهيونيستي برداشته شده، ردي از مواد راديواكتيو NUMEC دارد يا خير؟
در سال 1985 و با دستگيري "جاناتان پولارد" (Jonathan Pollard) تحليلگر نيروي دريايي آمريكا به جرم جاسوسي براي رژيم صهيونيستي، اهميت رافي ايتان در اين قضيه برملا شد. بازرسان در سال 1986 دريافتند كه رافي ايتان كه در سال 1968 وارد شركت NUMEC شده بود، تاريخ تولدي برابر با تاريخ تولد جاسوسي داشت كه پولارد برايش كار مي‌كرد. طبق گفته‌هاي "آنتوني كوردزمن" (Anthony Cordesman)، ايتان دليلي جز برداشتن مواد هسته‌اي براي رفتن به NUMEC نداشته است. ايتان از آن زمان براي "سازمان سري لاكام" (secretive LAKAM) به عنوان يكي از بزرگترين سازمان‌هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي در عمليات‌هاي ضد اهداف آمريكايي متعددي شركت كرده است. نقش لابي رژيم صهيونيستي كه هيچگاه مورد بررسي عميق بازرسان پولارد قرار نگرفت، در اين قضيه قابل مشاهده بود. يكي از عوامل بنياد تجارت آمريكا و رژيم صهيونيستي خانه امني در واشنگتن فراهم كرده بود كه پولارد اسنادي را كه مي‌ربود در آنجا تكثير و به سرزمين‌هاي اشغالي مي‌فرستاد.
وي با بيان اينكه حكم حبس ابد پولارد استثنايي در اين قانون است كه آمريكا هيچگاه جرائم رژيم صهيونيستي (حتي جرائم هسته‌اي) را مجازات نمي‌كند، نوشت: طبق الگوي اكنون شناخته شده‌اي، بازرسي اورانيوم گمشده NUMEC در دهه 1990 كم رنگ شد و رو به زوال گذاشت. پروژه دايورت به بازرسي بيهوده‌اي از اين قضيه تبديل شد كه آيا زالمن شاپيرو درباره اين مسئله از پيش آگاهي داشت و يا در آن مسئله يا روش‌هايي كه طي آن مقامات سازمان‌هاي مختلف، از وزارت كشور آمريكا گرفته تا كميسيون انرژي اتمي، نيروهايي قانوني را ناتوان و رژيم صهيونيستي را از مسئوليت‌پذيري در اين قضيه كنار گذاشتند، نقشي داشت يا نه؟ تا به امروز، همه كساني كه در اين سرقت دست داشتند، از طراحان آن گرفته تا سرمايه‌گذاران و ذي‌نفع‌هاي آن از پيگيري قانوني فرار كرده‌اند؛ حتي حالا كه ماليات‌دهندگان آمريكايي بودجه طرح پاكسازي زباله‌هاي هسته‌اي تاسيسات NUMEC از كار افتاده، را تامين مي‌كنند.
اسميت كه در شبكه‌هاي خبري بي.بي.سي، سي.ان.ان و "سي اسپن" (C-SPAN) به عنوان مفسر حضور داشته، ادامه داد: اين مسئله كه آمريكا در تيررس جاسوسي هسته‌اي رژيم صهيونيستي است، بخوبي مستند است. اداره بازرسي دولتي آمريكا در سال 1988 مشخص كرد كه آزمايشگاه‌هاي هسته‌اي وزارت انرژي به كرات از سوي كشورهايي مورد بازديد قرار مي‌گيرد كه به خاطر خطرهاي امنيتي و يا گسترش سلاح هسته‌اي از سوي اين وزارتخانه به عنوان كشورهاي حساس شناسايي شده‌اند؛ پاكستان و رژيم صهيونيستي جزء اين كشورها هستند. درسي كه بايد از قضيه ايتان گرفته مي‌شد، ناديده انگاشته شد. طبق اين گزارش، از 637 نفري كه از كشورهايي هند، رژيم صهيونيستي و پاكستان از اين آزمايشگاه‌ها بازديد كردند، وزارت انرژي تنها پيشينه 77 تن را مورد بررسي قرار داده بود. علاوه بر اطلاعات مهم و زياد، فناوري‌هاي هسته‌اي ديگري كه تا به امروز مشخص شده كه از آمريكا ربوده و به رژيم صهيونيستي انتقال يافته‌اند، عبارتست از فناوري‌هاي رهاسازي دو كاربردي "كليسترونز" (klystrons) و "كريتونز" (krytons).
وي افزود: هرگز نبايد اينچنين مي‌شد. در اوايل دهه 1960، همزمان با آغاز مشكلات در NUMEC، جان اف كندي رئيس جمهور وقت آمريكا يك رزمايش قدرتمند ضدگسترش سلاح هسته‌اي و اعمال قانون اجرا كرد. وي دستور بازرسي يكي از نيروگاه‌هاي توليد سلاح رژيم صهيونيستي را صادر كرد تا مانع هسته‌اي شدن رژيم صهيونيستي شود. كندي همزمان دستور داد لابي رژيم صهيونيستي در آمريكا به عنوان يك سازمان خارجي ثبت شود تا فعاليت‌هاي اعلام نشده آنها آشكار شود ولي رژيم صهيونيستي و لابي آمريكايي آن سرانجام بر هر دو دستور فائق آمدند.

* لزوم بازيابي مواد هسته‌اي ربوده شده توسط اسرائيل از آمريكا

تحليلگر آنتي وار نوشت: دولت اوباما براي وادار كردن رسمي رژيم صهيونيستي به پيوستن به پيمان منع گسترش سلا‌ح‌هاي هسته‌اي همزمان با وادار كردن آن به توقف شهرك‌سازي و ادامه مذاكرات صلح ردپاي آخرين تلاش‌هاي كندي را دنبال مي‌كند. لابي رژيم صهيونيستي كماكان اولويت‌هاي سياسي برتر خود را دارد. همزمان با گردهمايي شاپيرو و نخبگان نومحافظه‌كاران اين لابي مانند "گادفلاي فرانك گفني" (gadfly Frank Gaffney) براي رويدادهاي سازمان صهيونيستي آمريكا در آغاز حمله آمريكا به عراق، منحرف كردن توجه ارتش آمريكا از عراق به سوريه و ايران به اولويت اصلي آنها تبديل شد. اين لابي همچنين روز و شب كار مي‌كرد تا همه مرزهاي آمريكا را براي انتقال كمك‌هاي انبوه و اولويت‌هاي تجاري باز نگه دارد و به اين ترتيب وجهه خود را از طريق بيرون آوردن عاملين اين تجارت‌ها از موقعيت‌هاي دشوار قانوني بهبود بخشد. اين لابي در اين راستا عفو رياست جمهوري را هم به خاطر پيش آوردن يا از بين بردن ساير رويدادهاي تاسف‌آور تاريخي كه روابط خاص آمريكا و رژيم صهيونيستي را زير سوال مي‌برد، دريافت كرد.
"سيمور هرش (Seymour Hersh) خبرنگار تحليلي در مقاله‌اي مي‌نويسد: تمامي كميته اجرايي (همايش روساي) "كميسيون روابط عمومي آمريكا و رژيم صهيونيستي" ايپك خواستار آزادي جاناتان پولارد بر اين اساس شدند كه جرائم وي آنقدر نيست كه خيانت به آمريكا محسوب شود چرا كه آمريكا هم در آن زمان و هم در حال حاضر متحد نزديك رژيم صهيونيستي است. اين سياست‌هاي اجباري ناگفتني، امتيازهاي رژيم صهيونيستي را به طور مستقيم در جهت خلاف امنيت ملي و قوه اختيار آمريكا و برقراري همه در برابر قانون قرار مي‌دهد و اين امتيازها گاهي تنها از طرق غير قانوني حاصل مي‌شود. در حالي كه رژيم صهيونيستي "پروژه دايورت" خود را به راه انداخته تا كشورها را به رويارويي با ايران كه امضا كننده ان.پي.تي است، وادار كند (و با اين كار مذاكرات مهم فلسطين و رژيم صهيونيستي را از كانون توجه خارج كند)، ساير كشورهاي جهان تعهد خالصانه خود به پيمان منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي را با فرستادن ديپلمات‌هاي برجسته خود به اجلاس آمريكا نشان مي‌دهند و رژيم صهيونيستي به همين سادگي جاسوسي ديگر روانه آمريكا مي‌كند.
وي در پايان نوشت: به همين دليل است كه رژيم صهيونيستي بايد خواستار چيزي فراتر از ورود اسرائيل به ان.پي.تي شود. تنها با بازيابي همه آن مواد هسته‌اي ربوده شده است كه اوباما مي‌تواند تعهد آمريكا به كنترل گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي را نشان دهد.
منبع: فارس