Gerdab.IR | گرداب

نگرانی کارشناسان از تنوع اعضای گروه هکری "ناشناس"

تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۰

بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای گروه هکری "ناشناس" طیف گسترده‌ای از افراد با شغل‌های‌ مختلف را در بر می‌گیرند و همین مسئله باعث نگرانی جدی کارشناسان شده است.

به گزارش گرداب به نقل از "وی تری"، بررسی ها نشان می دهد اعضای گروه هکری "ناشناس" طیف گسترده ای از افراد با شغل‌های‌ مختلف را در بر می‌گیرند و همین مسئله باعث نگرانی جدی شده است.

"جاشوا کورمن"، رئیس واحد امنیتی شرکت "آکامی"، بر این باور است که اعضای این گروه هکری زنان خانه دار تا دانشجویان و حتی متخصصان برجسته امنیتی را در بر می گیرند و همین مسئله به شدت نگران کننده است.

وی که در کنفرانس امنیتی "ار اس ای" سخن می گفت، افزود: «این افراد از نظر میزان آگاهی های فنی و سیاسی هم بسیار متفاوت هستند. به عنوان مثال برخی از آنها بسیار سیاسی هستند و برخی از آنها مهارت هکری کمی دارند و بیشتر برای تبلیغات و اطلاع رسانی و موارد مشابه به کار گرفته می شوند. همین وضعیت مقابله با این افراد را سخت تر کرده است.»

از نظر وی، حضور گسترده دانشجویان در این گروه نشانگر شکست شرکت های امنیتی در جهت جذب علاقمندان به مباحث امنیتی آی تی از میان دانشجویان برتر است.

یکی دیگر از سخنرانان هم اعضای گروه "LulzSec" را متشکل از افرادی دانست که از طولانی شدن فرایند تصمیم گیری برای انجام هر عملیات هکری در گروه ناشناس خسته شده بودند.

منبع: فارس