نتایج یک تحقیق جدید ثابت کرد؛
محققان دریافته‌اند که افراد از تجربیات دنیای مجازی بازی‌های ویدئویی در زندگی واقعی برای پیدا کردن "راه حل‌های خشونت آمیز" برای مشکلات خود استفاده می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۸۲۲
به گزارش گرداب، پایگاه خبری "سوشال بررل" در مقاله‌ای به بررسی تاثیر مخرب بازی‌های رایانه‌ای بر روی کودکان می‌پردازد. طبق یک تحقیق انجام شده در انگلیس و سوئد، در حدود 50 درصد شرکت‌کنندگان آرزوی استفاده از اتفاقات بازی‌های ویدئویی را در زندگی واقعی داشته‌اند. همچنین مشخص شد که تعداد زیادی از کاربران بازی‌های ویدئویی از تجربیات دنیای مجازی در زندگی واقعی استفاده می‌کنند.
 
همانند سازی اتفاقات دنیای مجازی در دنیای واقعی
کودکان از بازی‌های ویدئویی برای تفریح و شادی استفاده می‌کنند، این یک واقعیت قدیمی است. با این حال، یافته جدید در مورد بازی‌های ویدئویی که تاکنون بسیاری از آن بی‌اطلاع بودند این است که بازی‌های ویدئویی موجب تحریک افراد برای استفاده از راه‌حل‌های خشونت‌آمیز برای مشکلات واقعی می‌شوند.
 
بر اساس یک تحقیق انجام شده در دانشگاه "ناتینگهام ترنت" در انگلستان و دانشگاه "استکهلم" در سوئد تعداد زیادی از کاربران بازی‌های ویدئویی از تجربیات دنیای مجازی خود در زندگی واقعی برای پیدا کردن "راه حل‌های خشونت آمیز" برای مشکلات خود استفاده می‌کنند.
 
در این مطالعه، محققان قادر بودند برای اولین بار از "پدیده انتقال بازی" استفاده کنند. "پدیده انتقال بازی" را به زبان ساده می‌توان به عنوان انتقال تجربیات دنیای مجازی به زندگی واقعی از سوی کاربر توصیف کرد. چنین افرادی، خود را آن‌قدر غرق در دنیای مجازی می‌کنند که شروع به انجام اقداماتی در زندگی واقعی همانند بازی می‌کنند.
 
آرزوی استفاده از اتفاقات بازی ویدیویی را در زندگی واقعی
42 کاربر بین 15 و 21 سال، در این مطالعه مورد مصاحبه قرار گرفتند. به گفته کاربران تقریبا هر کدام آنها برخی افکار غیرارادی در رابطه با بازی‌های ویدئویی تجربه کرده‌اند. به گفته 50 درصد شرکت‌کنندگان، بسیاری اوقات آرزوی استفاده از اتفاقات بازی ویدئویی را برای حل یک مشکل در زندگی واقعی داشته‌اند. محققان دریافتند که این افکار، در مورد بسیاری از شرکت‌کنندگان منعکس می‌شود.  

طبق گفته محققان استفاده از فانتزی‌های تهاجمی، جنایی و یا خشونت آمیز برای حل مشکلات اجتماعی از سوی تعداد کمی از کاربران گزارش شده است. علاوه بر این، برخی از کاربران نیز افکار ناخواسته و احساسات مرتبط با خشونت گزارش کرده‌اند و حتی برخی از آنان به منظور اجتناب از خطر احتمالی، واکنش نشان داده‌اند.
 
چندی پیش نیز در کشتار تروریستی نروژ قاتل اعتراف کرد که برای پیاده سازی عملیات های خود از یکی از  بازی های ویدئویی محبوب دنیا الگو و الهام گرفته بود.

منبع: فارس


نظر شما :
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد