Gerdab.IR | گرداب

مديران فيس‌بوك مدعي شدند:

بزرگ‌ترين شبكه‌ اجتماعي هرگز در انگليس مسدود نمي‌شود

تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۰

بنا بر اعلام مديران شبكه اجتماعي فيس‌بوك، "ديويد كامرون"، نخست وزير انگليس، هرگز حتي در مواقع ناآرامي‌هاي داخلي هم فيس بوك را مسدود نمي‌كند.

به گزارش گرداب، چندی پیش تعدادي از مديران اجرايي فيس‌بوك، توئيتر و بلك بري به دليل استفاده از سرويس‌هايشان براي هماهنگي آنچه که تشويق به چپاول در شورش‌های انگلیس نامیده شد، به يك جلسه با وزير كشور انگلستان فراخوانده شدند.

 بعد از این اقدام  اين تصور ايجاد شد كه دولت انگلیس سعي دارد موقتا شبكه‌هاي اجتماعي را به حالت تعليق درآورد اما "جوآنا شيلدز"، معاون ارشد فروش و توسعه محصول فيس‌بوک در اروپا، احتمال مسدود كردن بزرگ‌ترين شبكه اجتماعي جهان از سوی دولت را رد كرد.

به گفته وي، فيس‌بوك با دولت انگليس رابطه بسيار قوي داشته و اگر افرادي از طريق صفحه فيس‌بوكشان ايجاد مشكل كنند و آن را به اطلاع عموم برسانند، شناسايي و دستگير مي‌شوند.

ديويد كامرون اعلام كرده است كه دولت انگليس با پليس و سرويس‌هاي اطلاعاتي در حين شورش‌ها همكاري داشته تا متوقف ساختن افرادي كه از طريق اين وب‌سايت‌ها و سرويس‌ها ارتباط برقرار مي‌كنند را مورد بررسي قرار دهند.

به نظر می‌رسد این شیوه همکاری برای دولت انگلیس منفعت بسیاری دارد. چراکه در این نوع همکاری به رغم سرکوب و سانسور شدید صورت گرفته، دولت انگلیس  به بستن شبکه های اینترنتی متهم نمی‌شود.

منبع: ایسنا