Gerdab.IR | گرداب

رقیب اوباما:

معامله با دشمن قسم‌خورده آمریکا اشتباه است

تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۰

نویت گینگریچ در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد آمریکا برای براندازی حکومت ایران به جای معامله، باید به افزایش اقدامات غیر خشن از جمله تاسیس شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و اینترنتی دست بزند.

به گزارش گرداب، "نویت گینگریچ"، کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا در گفتگو با شبکه خبری "فاکس‌نیوز" گفت: «ما باید به فکر جایگزین کردن رژیم ایران باشیم. ایران یک حکومت خطرناک است و به شدت متعهد به نابودی اسرائیل و خارج ساختن ما از خاورمیانه است.»

وی با مطرح کردن ادعای پوچ آمریکا مبنی بر ترور سفیر عربستان در آمریکا اعلام کرد: «ایران بارها و بارها به ایالات متحده اهانت کرده است. این حقیقت که آنها احساس می‌کنند می‌توانند در ایالات متحده دست به ترور بزنند، نشان‌دهنده این است که آنها چقدر دولت اوباما را حقیر دانسته‌اند.»

از آنجا که گرفتن آلزایمر در مورد جنایت‌های مختلف آمریکا و ارائه تهمت‌های بی‌پایه و اساس به کشورهای دیگر نزد مقامات آمریکایی امری متداول و موروثی است، این کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا نیز در ادامه افزود: «لذا من فکر می‌کنم که باید همانند ریگان که در برابر اتحاد جماهیر شوروی دارای یک خط مشی بود، دارای خط مشی استفاده از هر نوع روش غیرخشن باشیم تا از طریق آن این دیکتاتوری را تحلیل برده و جایگزین کنیم زیرا که هیچ گاه در امان نخواهیم بود. تا وقتی که دیکتاتوری ایران فعالانه سعی در کسب سلاح‌های هسته‌ای دارد و فعالانه برای کشتن مردم در ایالات متحده برنامه‌ریزی می‌کند ما هیچ‌گاه در دنیایی ایمن زندگی نخواهیم کرد.»

وی همچنین در خصوص تلاش‌های آمریکا برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران گفت: «تحریم کوچک‌ترین اقدام درستی است که می‌توان انجام داد. ما باید به طور فعالانه تمامی گروه‌های مخالف در ایران را حمایت مالی کنیم. به کار‌هایی که ریگان، "تاچر"، و "پاپ ژان پل دوم" انجام دادند نگاه کنید، آنها از تمامی زوایا فشار می‌آوردند؛ فشار روانی، فشار اطلاعاتی، فشار اقتصادی، کمک به سازماندهی مخالفان، تجهیز منابع و امکانات آنها و مثلاً ایجاد یک رادیو ایران آزاد، تلویزیون ایران آزاد، اینترنت ایران آزاد

وی با بیان اینکه ایران دشمن قسم‌خورده آمریکاست تصریح کرد: «برای بی‌ثبات کردن و در نهایت جایگزین کردن این دیکتاتوری، کارهای بسیار زیادی می‌توان انجام داد و اشتباه است اگر بخواهیم همانند اوباما راهی برای معامله با آنها پیدا کنیم، چرا که آنها در نهایت آشتی‌پذیر نخواهند بود. آنها دشمنان قسم‌خورده ما هستند.»

منبع: مشرق