Gerdab.IR | گرداب

ویلیام هیگ:

انگلیس خود را برای جنگ‌های سایبری آماده می‌کند

تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۰

وزیر امور خارجه انگلیس از تلاش کشورش در حوزه جنگ سایبری خبر داد و اعلام کرد تلاش می کند انگلیس را در جمع کشورهای مطرح در حوزه جنگ های سایبری قرار دهد.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه اعلام کرد که انگلیس سلاح هایی جدیدی برای مقابله با تهدیدات از جانب هکرهای رایانه ای ساخته است و آماده اولین ضربه برای دفاع از زیرساختها و شرکتها است.
 
وی هشدار داد: «با وجود اینکه میدان جنگ همیشه در حال تغییر است، دولت در سلاح های بازدارنده جدید سرمایه گذاری‌های بزرگ می کند اما نمی تواند تضمین کند آنها برای مقابله با حملات سایبری کافی خواهند بود.»
 
هیگ گفت: «ما به هر شکل ممکن از خود دفاع می کنیم، نه تنها برای منحرف ساختن بلکه برای جلوگیری از حملاتی که می دانیم ممکن است اتفاق بیافتد.»
 
وی در ادامه گفت: «ما سعی بر این داریم تا از مسابقه تسلیحاتی در فضای سایبر جلوگیری به عمل آوریم. با توجه به اینکه اینترنت هر روز در حال تغییر است و در سالهای آینده میلیاردها نفر به آن دسترسی خواهند داشت، پتانسیل رشد مسابقه تسلیحاتی و خارج از کنترل بودن آن بسیار زیاد است.»
 
ویلیام هیگ افزود: «دفاع 100 درصدی در برابر تهدیدهای سایبری وجود ندارد، همانطور که در برابر هر شکل دیگری از حمله وجود ندارد. ما باید از زیر ساختهای ملی حیاتی، از امنیت ملی و از همه نظام اقتصادی و تجاری دفاع کنیم.»
 
وزیر امور خارجه در ادامه گفت: «البته بسیار قاطع و مصمم هستیم که چنین حملات بزرگی سرانجامی نخواهند داشت و این دلیلی است برای سرمایه گذاری عظیم ما در آن. اما می دانید که باید فرض را بر این بگذاریم که روی (پیشرفت حملات) تلاش اعمال خواهد شد.»
 
وی تصریح کرد که دولت انگلیس بیش از 650 میلیون پوند برای سیستم های بازدارنده ویروس ها و هکرهای دشمن سرمایه گذاری می کند. این کار بعد از آنکه بررسی دفاعی که تهدیدات حملات سایبری درجه یک را رتبه بندی کرد، اعمال خواهد شد.
همچنین رایانه های دولتی، سیستم هاس کنترل زیرساختهای اصلی کشور از قبیل نیروگاهها و سیستم های کنترل عبور و مرور هوایی اهداف بالقوه هستند.
 
هیگ افزود: «انگلیس به جمع کشورهای پیشرفته در حوزه امنیت سایبری می پیوندد.»
 
مقامات ارشد از بیش از 60 کشور و کارشناسان شرکتهای اینترنتی ماه آینده در نشستی در لندن به بحث و مذارکره درباره تهدیدات سایبری و طرح نقشه ای هماهنگ برای مقابله با آن خواهند پرداخت.

منبع: فارس