Gerdab.IR | گرداب

ايرانيان بازي "میدان نبرد" را تحریم کردند

تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۰

ايرانيان بازي میدان نبر (Battlefield) كه شهر تهران را صحنه نبرد ميان ايران و آمريكا ساخته تحریم می‌کنند.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، مردم ايران در اقدامي خودجوش جدیدترین شماره از سری بازی‌های "میدان نبرد" (Battlefield)، محصول شرکت "الکترونیک آرتس" (Electronic Arts) که در آن کشور ایران و شهر تهران تبدیل به صحنه جنگ شده است را تحريم کردند.

در این بازی نیروهای آمریکایی که همیشه نقش حامیان صلح، ثبات و حقوق بشر را در فیلم‌ها و بازی‌ها دارند، این بار به خود جرئت داده و به جنگ با مردم ایران روی آورده‌اند.

این بازی یک بازی تیراندازی اول شخص است و اگر يك ايراني اين بازي را انجام دهد، بدان معناست كه در فضاي مجازي اسلحه به دست گرفته و به همراه آمريكايي‌ها عليه ميهن خود و برادران هموطنش مي‌جنگد!

"میدان نبرد 3" (Battlefield 3) در سایت‌های خارجی عرضه شده است و انتظار می‌رفت در فروشگاه‌ها و سایت‌های داخلی بازی عرضه شود، اما نکته  جالب ماجرا این است که هیچ‌کدام از این فروشگاه‌ها این بازی را عرضه نکرده‌اند.

از یکی از فروشگاه‌ها شنیدیم که خرید و فروش این بازی مجازات 3 ماه زندان دارد که بیشتر به شایعه شبیه است. یک فروشگاه دیگر دلیل عرضه نکردن این بازی را عِرق ملی بیان کرد. متصدی این فروشگاه گفت: «با حکومت و مسئولین کاری ندارم، حمله به ایران غیر قابل قبول است.»

سایت دیگری هم که به نوعی پخش کننده اصلی بازی‌ها محسوب می‌شود، در قسمت نخست سایتِ خود نوشت، "B.A.T.T.L.E.F.I.E.L.D.3  را عرضه نخواهد کرد، لطفا سوال نفرمایید" و در ادامه لیست فروشگاه‌هایی که این بازی را عرضه نخواهند کرد به انضمام جمله  "شما هم به ما بپیوندید" آورده است.

این کارِ سایت‌ها و فروشگاههای عرضه بازی در تحریم این بازی شایان تقدیر است.