به گزارش
گرداب به نقل از آی دی جی، امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل ترجیح می دهند استفاده از شبکههای اجتماعی عمومی را کنار بگذارند و شبکههای اجتماعی خصوصی با حضور کارکنان خود راه اندازی کنند.
در این شرایط نه نگرانی چندانی بابت از دست رفتن حریم شخصی وجود دارد و نه مشکلات امنیتی ناشی از سرقت اطلاعات حساس کاری و داده های خصوصی کاربران میتواند مشکل ایجاد کند.
بررسی ها نشان میدهد در 18 ماه اخیر صدها هزار شرکت در نقاط مختلف جهان از کارکنان خود خواستهاند استفاده از فیس بوک را کنار بگذارند و از شبکه های اجتماعی خصوصی حرفهای دیگری استفاده کنند یا در شبکه های اجتماعی کوچکتر که از سوی همان شرکت به وجود آمده عضو شوند.
این شبکه ها به سادگی میتوانند جایگزین وبلاگ، آلبوم های عکس دیجیتال، ویکی، ایمیل، مسنجر و... شوند.
در میان شبکه های اجتماعی تخصصی یامر (Yammer) تاکنون موفق تر از بقیه بوده است.
فیس بوک بارها به نقض حریم خصوصی کاربرانش متهم شده است. چندی پیش "جولیانگ آسانژ" نیز از فیس بوک به عنوان برزگترین ابزار جاسوسی نام برده بود. احتمالا این موضوع در آیندهای نه چندان دور برای این شبکه اجتماعی دردسرساز خواهد شد.
منبع:
فارس