Gerdab.IR | گرداب

بازی‌های رایانه‌ای محبوبیت اسلحه در کانادا را دوچندان کردند

تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۰

سلیقه علاقه‌مندان به سلاح گرم در کانادا به وضوح در حال تغییر است اکثر مشتریان، جوانانی هستند که به دنبال اسلحه هایی هستند که در بازی‌های ویدئویی مانند "Call of Duty" و یا "Battlefield" می‌بینند.

به گزارش گرداب به نقل از تایمز کولونیست، ظاهرا تقاضا برای سلاح‌های مدرن در کانادا در حال افزایش است و دلیل این افزایش تقاضا، بازی‌های ویدئویی است.

طبق این گزارش، سلیقه صاحبان اسلحه در کانادا از سلاح گرم شکاری به سلاح مدرن نظامی و یا آنچه که بچه‌ها آن را "تفنگ سیاه" می‌نامند تغییر یافته است.

این کلکسیونرهای مدرن بیشتر از شکار به شلیک تفنگ‌ها علاقه دارند و خواهان دسترسی به اسلحه‌هایی هستند که ممکن است در بازی‌هایی همانند "کال آف دیوتی" یا "بتل فیلد" ببینند.
 
"گِرِگ مک دونالد"، جوان 28 ساله اهل "نیوفاوندلاند" ، تکنولوژی این سلاح‌ها را به عنوان "شعر در حال حرکت" توصیف می‌کند. او در ادامه می‌افزاید: «هنگامی که من یک اسلحه گرم را می‌بینم، مهندسی، ریاضیات و فیزیک را می‌بینم. آنها به همان خوبی که کار می‌کنند، زیبا نیز هستند.»

همانطور که نسل جدیدی از مردان جوان به تیراندازی علاقه‌مند می‌شوند، خرده فروشان در تلاشند تا پاسخگوی تقاضای رو به رشد برای تفنگ‌های سیاه باشند. این امر موجب نگرانی مقامات کانادایی شده است. علاقه‌مندان و فروشندگان اسلحه، مقامات را متهم به توقف فروش قانونی تکنولوژی نظامی به عموم مردم می‌کنند.

"کریس یانگ سان"، یک خرده فروش عمده سلاح گرم در کانادا، از طریق وب سایت خود در "ونکوور" کانادا اقدام به فروش تفنگ سیاه می‌کند. طبق گفته او رفتار علاقه‌مندان به سلاح گرم در کانادا به وضوح در حال تغییر است و فروش تفنگ‌های شکاری قدیمی دیگر به هیچ وجه در این تجارت جایی نخواهند داشت.

طبق گفته او صنعت رو به رشد در این کشور شکار نیست. شکار یک فعالیت رو به کاهش است. در واقع، اکثریت مشتریان افراد جوان هستند که به دنبال چیزی هستند که در یک بازی ویدئویی می‌بینند.

منبع: فارس