Gerdab.IR | گرداب

تربيت جنگجويان سايبری آمريكا با آموزش علوم پایه و ریاضی

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۰

فرماندهي قرارگاه سايبري آمريكا با توجه به ضعف آمريكايي ها در رياضيات و علوم مهندسي، نگران تربيت جنگجويان سايبري خود از نسل بعد است.

به گزارش گرداب، نگراني فرماندهي قرارگاه سايبري آمريكا از تربيت نسل بعد براي جنگ هاي سايبري موجب شده تا برنامه اي براي افزايش آموزش علوم پايه و رياضيات در كشور آمريكا تدوين شود.

وبسايت وزارت دفاع آمريكا در اين باره مي نويسد: از جنگجوی بزرگ سایبری آمریکا بپرسید چگونه می‌توان تضمین کرد که نسل آتی آمریکایی‌ها قادر است با چالش‌های آتی امنیتی مواجه شود و وی به شما خواهد گفت: «در حوزه‌ ریاضی، علوم و تکنولوژی‌ آموزش‌های بیشتری به آنها بدهید.»

"کیث بی. الکساندر"، ژنرال ارتش آمریکا، فرمانده قرارگاه سایبری آمریکا و رئیس آژانس امنیت ملی NSA، برنامه‌ای برای افزایش آموزش علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات در سطح کشور آمريكا آغاز کرده است.

الکساندر آمار کسانی را که در کشورهای مختلف جهان دارای مدرک "علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی" هستند چنین اعلام کرد: چین، 47 درصد؛ کره جنوبی، 38 درصد؛ و آلمان 28 درصد.
در آمریکا تنها 4 درصد از فارغ‌التحصیلان دارای مدرک "علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی" هستند.

وی در روزهاي اخير در کنفرانس "مجمع امنیتی سیستم‌های بین‌المللی" (International Systems Security Association) گفت: «آمریکا در ایجاد این قابلیت‌ها در سطح پایین‌تری نسبت به بسیاری کشورهای دیگر قرار دارد. این توانمندی‌ها در چهارچوب امنیت ملی آتی نقش برجسته‌ای دارند.»

الکساندر در ادامه سخنان خود گفت: «ما باید این فرآیند را اصلاح کنیم.با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان امروز و فردا، نیروی امنیت ملی آتی آمریکا را تشکیل خواهند داد، آژانس امنیت ملی نیز در برنامه ملی آموزش علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی شرکت دارد.»

در سال 1998، آژانش امنیت ملی، مراکزی را تأسیس نمود تا دانشگاه‌هایی که برنامه‌های برجسته‌ای در حوزه بیمه اطلاعاتی ارائه می‌کنند، شناسایی شوند. امروزه، آژانس امنیت ملی و وزارت امنیت داخلی به صورت مشترک حمایت مالی از "مراکز ملی برتر در آموزش بیمه اطلاعات" و برنامه‌های "تحقیقات مهندسی با کمک کامپیوتر" را بر عهده دارند.

به گفته الکساندر، این برنامه، که در آن 18 دانشکده و دانشگاه فعالیت دارند، قصد دارد تا آموزش‌های عالی و تحقیقات را در این حوزه‌ها ارتقا داده و افرادی خبره با تخصص بیمه اطلاعاتی پرورش دهد.

هدف نهایی این برنامه کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت اطلاعات ملی آمریکا است.
الکساندر در ادامه افزود که اگرچه اجرای این نوع برنامه‌ها گامی بزرگ در مسیری درست است، اما کافی نیستند.

وی در ادامه افزود، ما نیاز به برنامه‌های علمی اصلی و بنیادینی داریم که در مدارس ابتدایی اعمال شوند تا در نهایت اطمینان حاصل شود که امنیت بلند مدت کشور تضمین می‌گردد.

منبع: مشرق