Gerdab.IR | گرداب

در ادامه مواضع دوگانه غربی ها در برخورد با مقوله تروریسم؛

حمایت 180 نماینده پارلمان اروپا از سازمان منافقین!

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۰

اتحادیه اروپا از یکسو دم از حقوق بشر می زند و بر لزوم برخورد با گروه ها و سازمان های تروریستی اصرار دارد و از سوی دیگر خود از گروهکی تروریستی که تعداد زیادی از مردم بی گناه ایران را به خاک وخون کشیده، حمایت می کند!

180 نفر از سازمان تروریستی منافقین (مجاهدین خلق) حمایت کرده و خواستار تمدید مهلت برچیده شدن اردوگاه اشرف در خاک عراق شدند!

به گزارش گرداب به نقل از خبری که درتاریخ 1 نوامبر (10آبان) در سایت رادیو فردا منتشر شد، 180 تن از نمایندگان پارلمان اروپا در بروکسل روز دوشنبه در بیانیه‌ای ضمن حمایت از گروهک تروریستی منافقین نسبت به آنچه که مدعی بودند "بروز فاجعه انسانی" در اردوگاه اشرف است، از سازمان ملل خواستند حمایت‌های لازم از ساکنان این اردوگاه را به عمل آورد.

بنا بر این گزارش، "استروان استیونسون" نماینده پارلمان اروپا و رئیس کمیته روابط پارلمانی با عراق اعلام کرد: «بیش از 180 تن از نمایندگان پارلمان اروپا این بیانیه را امضا کرده و از مقامات دولت عراق خواسته‌اند مهلت برچیده شدن اردوگاه اشرف را تمدید کند.»

مقامات دولت عراق پیشتر گفته بودند پایان سال جاری میلادی را برای برچیده شدن اردوگاه اشرف در نظر گرفته‌اند و تمامی اعضای این گروه تا این تاریخ باید از کشور عراق خارج شوند.

استیونسون در بیانیه خود گفته است که فقط هشت هفته فرصت باقی مانده تا "نوری المالکی"، نخست وزیر عراق را متقاعد ساخته که تصمیم درستی بگیرد و در غیر این صورت، بیم آن می‌رود که یک فاجعه انسانی(!) رقم بخورد.

از سوی دیگر "هوشیار زیباری"، وزیر خارجه عراق هم در دیدار با "علی اکبر صالحی"، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تایید کرد که تصمیم دولت عراق نهایی است و تا پایان سال جاری میلادی، اردوگاه اشرف برچیده خواهد شد.

وزیر امور خارجه عراق گفت که هیچ کشور یا دولتی نیست که بخواهد یک سازمان را برخلاف اراده، قوانین و حاکمیت خود پذیرا باشد.

اردوگاه منافقین موسوم به اشرف چند ماه پیش صحنه درگیری میان برخی ساکنان این اردوگاه با نیروهای نظامی عراقی بود که ادعا می شود 34 تن در جریان آن کشته و شماری هم زخمی شدند.

به نوشته رادیو فردا، گروهک تروریستی منافقین از سال 1997 در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا است. بر پایه گزارش‌های منتشر شده در ماه‌های گذشته اعضای این سازمان در حال لابی با برخی سیاستمداران آمریکایی برای خروج از این فهرست هستند.

امضاکنندگان این بیانیه از آمریکا و سازمان ملل خواسته‌اند تا زمان حل مسئله ساکنان اردوگاه اشرف و انتقال آنها به کشور سوم، به عراق فشار بیاورند تا مهلت تعطیلی این اردوگاه را تمدید کند.

امضاکنندگان همچنین از ناظران سازمان ملل خواسته‌اند به منطقه رفته و ضامن امنیت ساکنان اردوگاه اشرف باشند.

بیانیه فوق بهترین دلیل برای اثبات مواضع دوگانه اروپایی ها در برخورد با مقوله حقوق بشر و تروریسم است؛ از یک سو اتحادیه اروپا دم از حقوق بشر می زند و بر لزوم برخورد با گروه ها و سازمان های تروریستی اصرار دارد و از سوی دیگر خود از گروهکی تروریستی که تعداد زیادی از مردم بی گناه ایران را به خاک وخون کشیده، حمایت می کند!
 
منبع: جام نیوز