Gerdab.IR | گرداب

آمریکا به دنبال کنترل شدیدتر توئیتر و فیس‌بوک

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۰

وزارت امنیت داخلی آمریکا به بهانه نگرانی از تهدیدات تروریستی به دنبال کنترل شدیدتر فیس بوک و توئیتر و اعمال سیاست هایی خاص در مورد این دو سایت است.

به گزارش گرداب به نقل از آی‌دی‌جی، "کرایان واگنر" یکی از معاونان وزارت امنیت داخلی آمریکا اظهار داشت که باید خط مشی های تازه ای برای کنترل و نظارت بر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک طراحی شود، زیرا ممکن است از این سایت ها برای برنامه ریزی و آغاز قیام های اجتماعی استفاده شود.

وی به استفاده شهروندان عرب از سایت های یاد شده برای هماهنگی فعالیت هایشان بر ضد دیکتاتورهای مصر، تونس و... اشاره کرد و افزود: «این اتفاق در اروپا و آمریکا هم در حال رخ دادن است.»

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی خبرگزاری "آسوشیتدپرس" منتشر شده در حال حاضر نهادهای فدرال و اطلاعاتی آمریکا در تلاش هستند تا به هر نحو ممکن از عملکرد فعالان اجتماعی آمریکا و اروپا در سایت های شبکه های مانند فیس بوک و توئیتر مطلع شوند و برای خنثی کردن این فعالیت ها برنامه ریزی کنند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا پیش‌تر از اینکه ممکن است از فیس بوک و توئیتر برای سازماندهی فعالیت های به اصطلاح تروریستی در غرب سوءاستفاده شود اظهار نگرانی کرده بودند.

البته این وزارتخانه مدعی است به گونه ای در مورد فعالیت شهروندان آمریکایی در فیس بوک و توئیتر تحقیق خواهد کرد که به حریم شخصی آنها آسیبی نرسد!

منبع: فارس