Gerdab.IR | گرداب

يكي از ضد انقلاب هاي فراري فاش كرد؛

ماجراي تماس اپوزيسيون داخلي و خارجي با آمريكايي‌ها

تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۰

يكي از ضد انقلابیون مقيم لندن در گزارشي از برخي تماس هاي اپوزيسيون داخلي و خارجي با مقامات آمريكايي براي تشديد فشارها بر ايران خبر داد.

يكي از ضد انقلابیون مقيم لندن در گزارشي از برخي تماس هاي اپوزيسيون داخلي و خارجي با مقامات آمريكايي براي تشديد فشارها بر ايران خبر داد.

به گزارش گرداب به نقل از جوان، "فرخ نگهدار" در گزارشي با اشاره به تهديدات اخير آمريكايي ها عليه ايران از سناريوي مشترك ورشكستگان سياسي داخلي و آمريكايي در خصوص سناريوي سه گانه پرده برداشت و در اين زمينه نوشت: «برخی گروه های ایرانی، رسما یا تلویحا، از ایالات متحده و متحدانش تقاضای تشدید فشار کرده و حمایت و همکاری متقابل وعده داده اند.»

وي همچنين در اين زمينه با اشاره به ضعف اپوزيسيون براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران، از آشفتگي ميان گروه هاي اپوزيسيون سخن به ميان آورده و تصريح كرده است كه گروه هاي مختلف معارض نظام از توانمندي لازم برخوردار نبوده و امكان تكيه آمريكا به اين گروه ها وجود ندارد.
 
نگهدار در اين خصوص نوشت: «مطلعیم که مقامات مسئول آمریکایی اين گروه ها را مطمئن ساخته اند که گستردگی و توان عملی طیف های خواهان "حمایت و همکاری" محدودتر از آن است که رغبت آمریکا و متحدان را برای دست زدن به اقدام عملی برانگیزد.»
 
وي همچنين نوشت: «اگر مقامات تصمیم گیرنده آمریکایی اطمینان داشتند که نیروهای مشوق مداخله نظامی در ایران چنان گسترده و توانمندند که قادرند پیاده کردن "مدل لیبی" را در ایران میسر سازند، آنها در به‌کار گیری ابزارها و پایگاه های نظامی که در منطقه گرد آورده اند شاید تردید کمتری به خود راه می دادند.»

اين ضد انقلاب فراري در ادامه گزارش خود با اشاره به ادعاي طرح ترور سفير عربستان در آمريكا به گزارش اخير آمانو اشاره و تصريح كرد: «حتی مفسران و کارشناسان مستقل غربی نیز کاملا اشراف دارند که گزارش اخیر آمانو هیچ نکته جدیدا کشف شده ای را در بر ندارد. موضوع ترور سفیر عربستان در آمریکا نیز بیش از همه به این باور دامن زد که برای دولت آمریکا تشدید ايران هراسي بوده تا مهم تر از آن محکمه پسند کردن اتهامات.»

فرخ نگهدار پس از فروپاشی کمونیسم و ورشکستگی کامل گروهک فدائیان خلق، از مارکسیسم جدا شد و در کسوت چپ های پشیمان آمریکایی درآمد. او اکنون در لندن اقامت دارد و با حلقه لندن و کسانی چون بهنود و مهاجرانی و محسن کدیور در ارتباط است. اعضای اپوزیسیون از نگهدار به عنوان فردی جاه طلب، متلون مزاج و فرصت طلب یاد می کنند.