Gerdab.IR | گرداب

اندروید، با اقتدار در صدر ناامن ترین سیستم عامل‌ها!

تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۰

در حال حاضر سهم برنامه‌های مخرب مبتنی بر اندروید در میان همه بدافزارهای تلفن همراه در حال حاضر بیش از 46 درصد است.

به گزارش گرداب به نقل از سایت جی‌اس‌ام، مطابق گزارش آزمایشگاه کسپرسکی، پلتفرم اندروید خود را به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم برای برنامه‌های مخرب تلفن همراه تثبیت کرده و از پلتفرم‌های دیگر و بدافزار "عمومی" جاوا نیز پیشی گرفته است.

تنها در سپتامبر سال 2011، تعداد بدافزارهایی که به تازگی برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید کشف شده‌اند به بیش از 30 درصد افزایش یافت.

به موازات این روند، روند آشکار دیگری در زمینه بدافزارهای تلفن همراه در جریان است: برنامه‌های مخرب تلفن همراه به طور روزافزون اطلاعات شخصی کاربران را هدف قرار می‌دهند.

همچنین در اکتبر سال 2011، به طور ویژه سهم برنامه‌های مخرب اندروید که اقدام به سرقت داده‌های شخصی می‌کنند به 34 درصد افزایش یافت.

این روند قطعاً نگران‌کننده است. به‌خصوص اگر این مسئله را در نظر بگیریم که این نوع برنامه‌های مخرب تلفن همراه گاهی اوقات در بازار اندروید ظاهر می‌شوند. نمونه‌ای از یک برنامه مخرب که از طریق فروشگاهی رسمی توزیع شده است، Trojan-Spy.AndroidOS.Antammi.bاست.

در حال حاضر سهم برنامه‌های مخرب مبتنی بر اندروید در میان همه بدافزارهای تلفن همراه در حال حاضر بیش از 46 درصد است و این میزان به سرعت در حال افزایش است.

منبع: جام نیوز